خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی:

اگر ندانیم مقابل هم مسئولیم رنگ خوشبختی و توسعه را نمی‌بینیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که داروی بی‌بدیل جامعه امروز ایران گسترش مسئولیت اجتماعی و خیر جمعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در نشست امروز هم‌اندیشی مسئولیت اجتماعی تاکید کرد: داروی بی‌بدیل جامعه امروز ایران گسترش مسئولیت اجتماعی و خیر جمعی است و امروز سرزمین ما بیش از هر زمان دیگری به موضوع مراقبت از یکدیگر نیاز دارد.

وی با بیان اینکه امروز باید بیش از گذشته مسئولیت‌پذیر باشیم، اظهار کرد: ما به صورتی توسعه را جلو بردیم و سیاست‌هایی را دنبال کردیم که از عوارضی داشته و باید در مقابل آنها احساس مسئولیت کنیم.

ربیعی خاطر نشان کرد: امروز تفاوت‌ها و طبقات اجتماعی مختلفی که ناشی از اقدامات ما است شکل گرفته‌اند که اگر دستشان گرفته نشود نمی‌توانیم بگوییم جامعه مسئول است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اظهار تاسف از اینکه امروز بحث اشتباهی در ذهن ما شکل گرفته که باید کس دیگری مسائل را حل کند و پدیده‌ای موهوم را مقصر مسائل می‌دانیم، تاکید کرد: مسئول تمام این اتفاقات همه ما هستیم و باید این نگرش در ما ایجاد شود که در مقابل خانواده، فرزند، محیط اولیه و محیط ثانویه مسئول هستیم.

وی تاکید کرد: خصوصا درباره آنهایی که متاثر از اقدامات ما دچار نارسایی شدند مسئول هستیم.

ربیعی تصریح کرد: اگر ندانیم که همه مقابل یکدیگر مسئولیم رنگ خوشبختی و توسعه را نخواهیم دید. همچنین در قبال زندگی دیگران گسترش آسیب‌های اجتماعی و افزایش ناتوانان اجتماعی مسئولیت داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز موضوع گفت‌وگو کردن پیرامون چگونگی انجام مسئولیت در قبال دیگران به شدت احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: در این حوزه موضوع پول مطرح نیست بلکه باید به مسئولیت انسانی خود باز گردیم و این دستاورد مهم نشست امروز است.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید دولتی است که مظلومیت زیادی داشته اما فروتن است، ادامه داد: ما به عنوان اعضای کابینه امیدواریم بتوانیم نهادهای مناسب را بسازیم تا شرکت‌های حاضر در این نشست بتوانند به صورت روان حرکت کنند.

ربیعی با بیان اینکه شعار ما حرکت به سوی فعالیت‌های جامعه‌محور و خانواده‌محور است، ادامه داد: ما بحث تقدیر و پاسداشت مسئولیت اجتماعی را نهادینه خواهیم کرد و می‌خواهیم اولویت‌های‌مان درخصوص مسئولیت اجتماعی را تعیین کرده و از بنگاه‌ها برای ایفای نقش در این حوزه دعوت کرده‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: خیر جمعی تنها پول نیست بلکه آموزش کودکان است و باید گستره مسئولیت اجتماعی را به افراد بشناسانیم.

کد خبر : ۳۵۲۷۲۷