خبرگزاری کار ایران

افزوده شدن ۱۲۵ دستگاه دوربین تا پایان اسفند سال جاری

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۹۶۶

فاز اول سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای به بهره‌برداری رسید و در گام اول ۷۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس پلیس راهور ناجا، رئیس پلیس راه راهور ناجا، رئیس سازمان راهداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و دیگر مسئولان، فاز اول سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای به بهره‌برداری رسید و در گام اول ۷۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت افتتاح شد.

مقرر شده است در ۳۴ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور که ۷۵ درصد عبور و مرور خودرو‌ها در آن‌ها انجام می‌شود، یک هزار و ۸۷۹ سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی نصب شود.

در حال حاضر ۴۰۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های کشور وجود دارد که با بهره‌برداری از این ۷۴ دستگاه، فعلا ۴۷۴ دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها داریم.

همچنین مقرر شده است طبق قرارداد، در سال اول اجرای این پروژه که از مرداد ماه ۹۴ تا مرداد ماه ۹۵ است، ۶۰۰ سامانه ثبت تخلف در جاده‌های کشور نصب شود و سپس تا مرداد ۹۶، ۶۰۰ سامانه دیگر در گام سوم تا پایان تابستان ۹۷، ۷۸۰ سامانه ثبت تخلف، سرعت در جاده‌های کشور نصب شود.

اجرای این پروژه در غالب ۷ فاز انجام می‌شود که در فاز یک که به بهره‌برداری رسیده است، محورهای تهران – قم - اصفهان و تهران - ساوه به ۷۴ دوربین‌ تجهیز شدند.

فاز دوم این پروژه در استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی و گیلان خواهد بود که ۱۰۸ سامانه در یک هزار و ۲۲۴ کیلومتر جاده نصب می‌شود.

فاز سوم این پروژه در استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، تهران، اصفهان، لرستان و مرکزی خواهد بود که ۱۷۳ سامانه در ۲ هزار و ۷۳۸ کیلومتر جاده این استان‌ها نصب می‌‌شود.

فاز چهارم این پروژه شامل نصب ۱۴۴ سامانه در ۲ هزار و ۵۳۱ کیلومتر از جاده‌های استان‌های فارس، هرمزگان، اصفهان، بوشهر و خوزستان خواهد بود.

فاز پنجم این پروژه شامل نصب ۱۰۲ سامانه در ۲ هزار و ۲۳۶ کیلومتر از جاده‌های استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد خواهد بود.

در فاز ششم این پروژه ۱۰۴ سامانه در یک هزار و ۷۶۲ کیلومتر از جاده‌های استان‌های ایلام، تهران، زنجان، کرمانشاه، گلستان، مازندران، همدان و قزوین نصب خواهد شد.

در فاز هفتم و نهایی این پروژه ۹۵ سامانه در یک هزار و ۶۹۸ کیلومتر از جاده‌های استان‌های کردستان، البرز، آذربایجان شرقی، ‌ آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و اردبیل نصب خواهد شد.

همچنین برنامه‌ریزی شده است غیر از این ۷۴ دستگاه دوربینی که به بهره‌برداری رسیده است، بیش از ۱۲۵ دستگاه دوربین دیگر نیز تا پایان اسفند امسال به بهره‌برداری برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز