خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس آگاهی استان قم خبر داد:

دستگیری زن کلاهبردار و باند سارق مقابل بانکی

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۵۶

این زن سال گذشته از ۱۱۰۰نفر و بعد ازآن از ۹۱نفر کلاهبرداری کرده است / ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال وجه نقد سرقت کردند / یکی از این افراد دارای بیست و پنج فقره سابقه از انواع خلاف ها در شهر های مختلف کشور داشته است / زمان حضرت آدم پنج نفر بودند و قتل اتفاق افتاد.

رییس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری باندهای مختلف از جمله سارقان مقابل بانکی و کلاهبرداران سفرهای زیارتی در هفته‌های اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ قدمی سخنان خود را در جمع خبرنگاران این گونه آغاز کرد: در دو، سه هفته اخیر چندین باند سارق و کلاهبردار را در شناسایی و دستگیر کردیم و در ادامه صحبت‌ها، به معرفی دو باند از سارقان و کلاهبرداران می‌پردازیم.

وی افزود: در اوایل نیمه دوم سال گذشته، سرقت‌های معروف جلوی بانکی در سطح قم شروع شد و شکایات زیادی از سوی مردم به پلیس آگاهی شد.

رییس پلیس آگاهی استان قم ادامه داد: وقتی مال باخته‌ها به بانک مراجعه می‌کردند و پول نقد می‌گرفتند(بیشترین مبلغ ۱۵میلیون و کمترین مبلغ ۱میلیون تومان) و بدون ملاحظاتی که مدنظر داشتند، پول را داخل ماشین قرار می‌دادند.

سرهنگ قدمی در معرفی یکی از این باند‌ها عنوان کرد: یک باند پنج نفره که شامل چهار آقا و یک خانم که دستگیر شدند، طعمه‌های خود را در بانک‌ها، از افرادی که حفاظت لازم را از مال خود نمی‌کردند، شناسایی می‌کردند و بعد از تعقیب، در یک فرصت مناسب به شیوه‌های مختلف پول مال باختگان را سرقت می‌کردند، که در دو هفته اخیر دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: این باند پنج نفره، مبلغ ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال وجه نقد، از چهل و پنج نفر سرقت کردند و معمولا سرقت خود را از ساعت ۹صبح تا ۱:۳۰ظهر، در نقاط مرفح نشین شهر قم انجام می‌دادند.

رییس پلیس آگاهی استان قم با معرفی اعضای این باند پنج نفره گفت: یکی از این افراد دارای بیست و پنج فقره سابقه از انواع خلاف‌ها در شهر‌های مختلف کشور داشته است؛ و دو نفر دیگر از این باند، برادر هستند.

سرهنگ قدمی با اشاره به اینکه سال هاست کارت‌های بانکی و جابجایی‌های اینترنتی و الکترونیکی راه اندازی شده ابراز کرد: تعجب می‌کنیم چرا مال باختگان و مردم پول نقد با خود جابجا می‌کنند، با اینکه جابجایی پول نقد، تهدید مالی و جانی دارد.

وی علت اصلی این اتفاقات را خود مال باخته‌ها دانست و خاطر نشان کرد: پلیس آگاهی استان قم توصیه اکید دارد به هیچ عنوان پول نقد را در منظر عموم مردم جابه جا نکنید که فضا را برای سارقان مهیا می‌کند.

رییس پلیس آگاهی استان قم افزود: خیلی از مال باخته‌ها بعد از سرقت می‌گویند ما از این کار‌های سارقان آگاه نبودیم و فکر می‌کنند قم مدینه فاضله است و هیچ اتفاقی در آن نمی‌افتد؛ زمان حضرت آدم پنج نفر بودند و قتل اتفاق افتاد.

وی اظهار کرد: با بانک‌ها نیز در این مسائل بحثزیادی داریم و در حال پیگیری هستیم بانک‌هایی که دوربین ندارند و یا دوربین‌های بی‌کیفیتی دارند، امکانات خود را تجهیز کنند و تغییرات را در دستور کار خود قرار دهند و حتی این توصیه را نیز داریم که تا محدوده آن محل، دوربین‌های باکیفیتی قرار دهند و این کار فقط مقابل بانک‌ها انجام نشود.

سرهنگ قدمی با اشاره به باندی که سال گذشته دستگیر شده بود و در راس آن یک خانم قرار داشت، از دستگیری مجدد آن‌ها خبر داد و عنوان داشت: این خانم تحت سفر‌های زیارتی و تهیه فیش‌ها و سفرهای ارزان قیمت نسبت به دفا‌تر رسمی، کار خود را انجام می‌داد و از سادگی و اعتقادات پاک مردم که به این سفر‌ها علاقه دارند، این خانم به مردم وعده‌هایی می‌داد و پول‌هایی از آن‌ها می‌گرفت و حتی سالنی را برای کلاس‌های توجیهی قبل از سفر هماهنگ و برگزار می‌کرد ولی خبری از مسافرت نبود.

رییس پلیس آگاهی استان قم ابراز کرد: اواخر آذر ماه سال گذشته این خانم که از ۱۱۰۰نفر مبلغ ۹۷۰میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد ولی با قرار مشروط آزاد شد، اما بعد از آزادی، مجددا از ۹۱نفر مجموع ۲۷۵میلیون تومان کلاهبرداری نمود که طی روزهای اخیر دستگیر شد.

وی ادامه داد: ایشان خود را کارمند یکی از ادارات دولتی معرفی و خیلی موجه، از ارتباطات خانوادگی و محلی سوء استفاده می‌نمود و با دفاتری که فاقد مجوز بودند ارتباط برقرار می‌کرد و جالب اینجاست هیچ کدام از این مال باخته‌ها تا مدتی پیگیر پولشان نبودند و حتی به این موضوع توجه نمی‌کردند چرا این خانم از دفا‌تر زیارتی مبلغ کمتری می‌گیرد و این خانم از کجا آمده است؟!

سرهنگ قدمی در پایان، سه عامل موثر را باعثجرم‌هایی که صورت می‌گیرد دانست و گفت: اولین مورد خود قربانی و مال باخته است، که فرصت اقدامات مجرمانه را برای جرم با کار‌هایتان فراهم می‌کند. دومین مطلب خود مجرم است که همیشه در کمین است و وجود دارد و سومین مورد فضای اجتماعی موجود است که شرایط را برای مجرمان مهیا می‌کند، که اگر هوشمند سازی خیابان‌ها و معابر صورت بگیرد، قطعا تخلفات کمتری شاهد هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز