خبرگزاری کار ایران

کشف ۴۸ تن مواد مخدر در مرزهای جنوب شرقی کشور

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۵۴۷

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران از ابتدای امسال با دستگیری ۱۲۷ قاچاقچی و هلاکت ۴۴ سوداگر مرگ توانسته‌اند ۴۵دستگاه وسیله نقلیه حامل قاچاق را توقیف و بیش از ۴۸ تن مواد مخدر را کشف کنند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «رهام‌بخش حبیبی» با تأکید بر ارتقاء دانش، مهارت و تخصص کارکنان مرزبانی و به کارگیری تجهیزات مدرن الکترونیکی و اپتیکی در مرزهای استان، اظهارداشت: تاکنون امنیت مطلوبی در مرزهای جنوب شرق کشور حکم فرما است.

وی افزود: مأموران این فرماندهی در یگان‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته‌اند با رشادت و اقتدار عرصه را بر قاچاقچیان و سودجویان تنگ و مقادیر قابل توجهی سوخت قاچاق و مواد مخدر کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان بیان داشت: مرزداران از ابتدای امسال با دستگیری ۱۲۷ قاچاقچی و هلاکت ۴۴ سوداگر مرگ، معاندان و اشرار مسلح، توانستند ۴۵ دستگاه وسیله نقلیه حامل قاچاق را توقیف و ۴۸ تن و ۲۱۱ کیلو و ۴۹۶ گرم مواد مخدر شامل هروئین، مرفین، کراک، تریاک و حشیش را کشف کنند.

سردار حبیبی با تأکید بر آمادگی مرزداران جنوب شرق کشور و افزایش پایش‌های نوار مرزی، تصریح کرد: امروز با تجهیز مرزهای استان در بحث مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی از ابتدای فروردین ماه تاکنون، یک هزار و ۳۶۷ دستگاه خودرو و شناور توقیف، از خروج یک میلیون و ۵۰۰ هزار و ۳۸۶ لیتر فرآورده‌های سوختی از کشور و ورود ۱۴۴ تن و ۱۲۲ کیلوگرم برنج، بیش از یک تن شکر و ۵۱۸ هزار و ۵۷۴ پاکت سیگار قاچاق جلوگیری شد.

به گفته وی، این تلاش‌ مرزداران موجب بازگشت میلیارد‌ها ریال سرمایه‌های ملی به چرخه اقتصاد داخلی شده است.

سردار حبیبی، با برشمردن تبعات ورود غیرمجاز اتباع کشورهای همسایه و از بین رفتن فرصت‌های شغلی، خاطرنشان کرد: با اقدامات مؤثر مرزبانی در این مدت، ۲۵۶ دستگاه وسیله نقلیه حامل اتباع کشورهای همسایه توقیف، ۱۲۸ قاچاقچی انسان به همراه ۱۹ هزار و ۲۰ نفر متجاوز مرزی دستگیر و بیش از ۲۶۲ هزار و ۳۰۰ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز نیز از کشور توسط این فرماندهی طرد شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز