خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری مطرح کرد:

کاهش بیش از یک‌سوم پرونده‌ها با توسعه مراکز روان‌شناختی در پلیس

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۹۱۳

فرمانده نیروی انتظامی از کاهش بیش از یک‌سوم پرونده‌ها با توسعه مراکز روان‌شناختی و مشاره در پلیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در اولین همایش ملی پلیس، روان‌شناسی و مشاوره در خصوص اهمیت برگزاری این گونه همایش‌ها گفت: امروزه با توجه به گسترش و پیچیدگی و تنوع جرایم و با توجه به یافته‌های علمی و بین‌المللی، ابعاد حساس مشاغل و ماموریت‌های پلیس بر همگان واضح شده است.

وی ادامه داد: آسیب‌های روانی به ویژه بیماری‌های روان‌تنی هم‌اکنون موجب بازنشستگی زودرس نیروهای انتظامی می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پلیس با آحاد مردم از جمله بزهکار و بزه‌دیده مواجه است، گفت: بی‌شک آشنایی با روان‌شناسی جزء لاینفک ماموریت‌های پلیس خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه درصد بالایی از سارقان، افراد معتاد هستند؛ گفت: آماری که سازمان زندان‌ها اعلام کرده، حاکی از این است که درصد قابل توجهی از زندانیان در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: در بحث ارتقای امنیت جامعه اگر بخواهیم از بعد روان‌شناختی نگاه کنیم؛ نزاع‌ها، مزاحمت‌های خیابانی، بدرفتاری‌های افراد بی‌حجاب، همه و همه نشان‌دهنده افزایش خشونت و ناهنجاری‌های اجتماعی و ضرورت استفاده از علم روان‌شناسی و مشاوره در این حوزه است.

سردار اشتری با اشاره به ضرورت فعالیت نیروی انتظامی در حوزه بکارگیری علم روان‌شناسی گفت: بنا داریم دبیرخانه دائمی برای این موضوع ایجاد کنیم که بتوانیم در طول سال در این حوزه فعالیت داشته باشیم.

وی با تاکید بر نقش مهم بکارگیری روان‌شناسی در ارتقا ماموریت‌های ناجا و در گروه‌های مختلف پلیسی اظهار کرد: تجربه نیروی انتظامی در تاسیس و توسعه مراکز روان‌شناختی در کشور نشان داد که با دایر کردن ۴۴ مرکز مشاوره، ۲۲۰ دایره مددکاری و جذب ۱۶۰۰ روان‌شناس توانستیم به کاهش بیش از یک‌سوم پرونده‌ها دست پیدا کنیم، که این پیشرفت بسیار خوبی در حل اختلافات و معضلات جامعه بود.

سردار اشتری ادامه داد: از سوی دیگر پلیس سالم از نظر جسمی و روان‌شناختی محور امنیت پایدار است که در این مهم برنامه‌ریزی جهت حفظ و جذب افراد سالم از وظایف مهم ناجا است.

وی افزود: اگر ما بیش از گذشته به علم روان‌شناسی و مسائل مشاوره‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ ضمن افزایش اثربخشی فعالیت‌های ناجا این امکان را به ما می‌دهد تا با آینده‌نگری مقابله و پیشگیری در حوزه‌های مختلف را ایجاد کنیم.

سردار اشتری گفت: باید فعالیت‌های فعلی در حوزه روان‌شناسی بیش از گذشته منسجم‌تر و هدفمند‌تر پیگیری شود و در اولویت برنامه‌های سال ۹۵ و برنامه توسعه ششم قرار گیرد.

وی افزود: خدمات روان‌شناسی و مشاوره‌ای در ناجا باید هوشمند و بروزرسانی شود و مبنای خود را بر الگوهای روان‌شناسی منطبق با سبک زندگی و ارزش‌های اسلامی قرار دهد.

وی تاکید کرد: گسترش محورهای علمی کارآمد برای تبیین مفهوم روان‌شناسی جدید انتظامی باید در دستور کار مبادی ذیربط قرار گیرد و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای توسعه کمیسیون روان‌شناسان نیروی انتظامی انجام شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ نیروی انتظامی بتواند از نتایج ارزشمند اولین همایش ملی پلیس، روان‌شناسی و مشاوره در حوزه کمک به نیروهای انتظامی در اجرای ماموریت‌های خود استفاده کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز