خبرگزاری کار ایران

سردار کمالی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

در مقابل طرح "کاهش سنوات غیبت مشمولان غایب به ۵ سال" خواهیم ایستاد/ پیگیری از طریق شورای نگهبان و مجلس

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طرح پیشنهادی دولت مبنی بر "کاهش سنوات غیبت مشمولان غایب به ۵ سال" را از طریق شورای نگهبان و مجلس پیگیری و اقدامات قانونی لازم را انجام خواهیم داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه اجرایی نشدن پیشنهاد دولت مبنی بر کاهش سنوات غیبت مشمولان غایب به ۵ سال را به صورت کاملا قانونی از طریق شورای نگهبان و مجلس پیگیری خواهیم کرد، افزود: به طور حتم در مقابل اجرایی شدن این طرح خواهیم ایستاد؛ چراکه اجرایی شدن آن از یکسو توان دفاعی کشور را کاهش خواهد داد و از سوی دیگر نیز افراد را به پرداخت جریمه و نرفتن به سربازی تشویق خواهد کرد.

وی افزود: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، قرار بر این بود که سربازانی که تا پایان سال ۹۵، ۹ سال یا بیشتر غیبت داشته‌اند با افزایش مبلغ جریمه قادر به اخذ معافیت شوند؛ این در حالی است که در لایحه بودجه ۹۵، ۹ سال به ۵ سال کاهش یافته است.

سردار کمالی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی لازم است؛ برای اینکه افراد با فراغ بال به سربازی بروند و مشکلات پیش روی آنها، مانع از رفتن‌شان به خدمت سربازی نشود، اظهار داشت: دولت و مجلس باید کمک کنند تا مشکلات حوزه خدمت سربازی حل شود و از سوی دیگر نیز تسهیلات بیشتری به سربازان ارایه شود.

وی در ادامه بحث اعتبارات را مهم‌ترین مشکل حوزه سربازی عنوان کرد و گفت: محدودیت در اعتبارات باعث می‌شود، مشکلات این حوزه به‌طور کامل رفع نشود.

سردار کمالی همچنین خوراک، پوشاک و بیمه را از جمله مهم‌ترین مشکلات سربازان بیان کرد و درباره حقوقی که ماهیانه به سربازان داده می‌شود، گفت: در سال ۹۰ افزایش حقوق تصویب شد، اما به دلیل عدم تامین اعتبار آن محقق نشد. البته این پولی که به سربازان داده می‌شود را حقوق نمی‌گوییم؛ چراکه ۷۰ یا ۱۰۰ هزار تومان حقوق محسوب نمی‌شود و فقط کمک ناچیزی است. معتقدم این حقوق باید در حدی باشد که به خانواده‌های سربازان فشاری وارد نشود.

کد خبر : ۳۳۹۴۲۳