خبرگزاری کار ایران

ساخت خوابگاه دخترانه 640 نفره دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۴۷۸

در مراسمی با حضور معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت کلنگ احداث خوابگاه دخترانه 640 نفره اوین به زمین خورد.

به گزارش ایلنا، معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت  در این مراسم با بیان این مطلب که در کشور 190 هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: علیرغم این که قریب به 120 هزار نفر غیر بومی متقاضی استفاده از امکانات خوابگاهها هستند، تنها توانسته ایم 70 هزار نفر را اسکان دهیم، در مجموع با توجه به استانداردهای موجود نیاز به 2میلیون متر مربع فضای خوابگاهی داریم.

دکتر محمد فراهانی افزود: مطالعات نشان داده است که هرچه از سمت خوابگاه های ملکی به طرف خوابگاه های استیجاری، خودگردان و خانه های شخصی برویم درصد آسیب های اجتماعی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: مقرر شده است برای اولین بار سند خوابگاهی را همراه با تیمی باتجربه در امور خوابگاهها طراحی کنیم تا از این به بعد خوابگاه های جدید بر اساس این سند ساخته و نوسازی شوند. طبق این سند، خوابگاهها استاندارد شده و ضوابط فنی مناسب و متناسب با نیاز دانشجویان در نظر گرفته می شود.

وی با بیان  این مطلب که عدالت اجتماعی اقتضاء می کند که آموزش عالی بطور رایگان در اختیار عموم باشد اظهار امیدواری کرد که با کمک های خیرین، مسوولان و استفاده  مناسب از فرصت ها اقدامات موثری برای جوانان کشور به ثمر برسد.

دکتر پیوندی در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از خیرینی که در این امر خداپسندانه شرکت کرده اند اظهار امیدواری کرد در آینده ای نه چندان دور شاهد افتتاح  این خوابگاه 640 نفری باشیم.

رییس دانشگاه وجود سایت خوابگاهی در نزدیکی این مجموعه، مجهز بودن به استانداردهای لازم خوابگاهی، عملیاتی شدن این پروژه با کمک های خیرین و مردم شریف و همچنین دارا بودن پیوست فرهنگی خوابگاه را از مزیت های عمده خوابگاه دخترانه اوین برشمرد.

لازم به ذکر است در خاتمه این نشست مهندس شیخ زین الدین به ارائه نکاتی در خصوص کیفیت استاندارد نقشه مهندسی سازه خوابگاه اوین پرداخت.

گفتنی است خوابگاه دخترانه اوین، در هفت طبقه به ظرفیت 640 نفر در زمین ملکی دانشگاه و با مشارکت خیرین بناخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز