خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر بهداشت درگفت­‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

اقدامات وزارت بهداشت برای معتادان جمع‌آوری شده در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۴۹۴

قائم مقام وزیر بهداشت اقدامات این وزارتخانه را برای معتادان جمع‌آوری شده در پایتخت اعلام کرد.

ایرج حریرچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اقدامات انجام شده برای معتادان جمع­‌آوری‌شده  در پایتخت توسط وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از رسالت­‌های اصلی این وزارتخانه کاهش آسیب در میان معتادان است، گفت: هرچند ایده­‌آل ما این است که معتادی نداشته باشیم و همه معتادان به آغوش جامعه بازگردند، اما تا آن موقع قسمت عمده اقداماتی که نظام بهداشت و درمان انجام می­‌دهد؛ علاوه بر پیشگیری از اعتیاد و کمک به ترک آن، کاهش میزان رفتارهای پرخطر مانند انتقال بیماری عفونی، رفتارهای پرخطر جنسی و تهاجمی در میان معتادان است.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه از گذشته اقداماتی انجام می­‌شد؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز در مراکز نیز بنا به خواسته دوستان و میزان ظرفیتی که داریم؛ کمک­های لازم انجام می­‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای معتاد تزریقی متادون تراپی را انجام می­‌دهیم که در نتیجه سبب کاهش تزریق در فرد شده و میزان رفتار خطر ناک وی نیز کم می‌شود، ادامه داد: در این فاصله اگر بیماری دیگری در فرد شناخته شود، اقدامات لازم انجام می­‌گیرد.

وی در خصوص معتادان جمع­‌آوری شده­­‌ای که دارای بیماری عفونی نیز هستند، گفت: درمان این گروه از معتادان دو قسمت دارد؛ یکی درمان این بیماری­‌ها و دیگری ارائه آموزش­‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری­‌های عفونی.

حریرچی افزود: معمولا متوسط بیماری افراد کارتن­‌خواب از مردم بیشتر است که اقدامات لازم برای درمان این بیماران را نیز انجام می­‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز