خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

بیش از ۱۱۰ مدرسه تک دانش‌آموزی در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۶۸۸

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیچ روستایی در کشور بدون مدرسه ابتدایی نیست، گفت: بیش از ۱۱۰ مدرسه تک دانش آموزی در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیه فعالیت‌های جاری آموزش و پرورش به اتکا سند تحول نظام آموزش صورت می‌گیرد و مبنای برنامه آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه همین سند تحول است. امیدوارم در مجلس همکاری‌های لازم صورت بگیرد و ما بتوانیم این سند را اجرایی بکنیم. زیراطرح تحول می‌تواند کیفیت و عدالت آموزشی را در کشور توسعه دهد.

وی ادامه داد: در رابطه با رتبه‌بندی معلمین، در آخرین جلسه هیات دولت در سال ۹۳ رتبه‌بندی معلمین تصویب شد و در‌‌ همان مصوبه برای شش ماه دوم سال ۹۴، ۱۳۵۰ میلیارد تومان و برای سال ۹۵، ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سند تحول به تصویب هیات وزیران رسید و همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش با تلاش‌های شبانه‌روزی موفق شدند از اول مهر ۹۴ برای بیش از ۷۰۰ هزار همکار فرهنگی احکام جدید را صادر کنند. البته من بار‌ها گفته‌ام این اقدام در رابطه با رتبه‌بندی، فاز اول اجرایی رتبه‌بندی معلمین است و ما امیدواریم بتوانیم در فازهای بعد به استناد سند تحول رتبه‌بندی معلمین را با کیفیت بالا اعمال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر برای دوره ابتدایی به دلیل اینکه فقط یک معلم همه دروس را تدریس می‌کند ما هیچ روستایی بدون مدرسه دوره ابتدایی نداریم به طوری که در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۱۰ مدرسه تک دانش‌آموزی و قریب به ۵ هزار مدرسه با کمتر از ۵ دانش آموز داریم.

وی ادامه داد: در رابطه با دوره متوسطه اول به دلیل افزایش سن دانش آموزان قادر نیستیم که کلاس‌های مختلط را ارائه کنیم و همچنین تخصصی شدن درس‌ها نیز سبب می‌شود که چند راه حل را دنبال می‌کنیم؛ در جایی که از حد نصاب بیشتر است در خود روستا مدرسه راهنمایی تشکیل می‌شود در قسمت‌هایی که امکان تردد دانش آموزان بالاست از طریق روستا مرکز، مدارس متوسط اول را ارائه می‌دهیم و در جایی که تردد مشکل است نیز از طریق شبانه روزی‌ها ارائه خدمات می‌‌کنیم. سال گذشته ۴۰۶ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می‌کردند.

وی اظهار کرد: ما انتظار داریم مجلس محترم اقدام بسیار خوبی که برای بخش سلامت انجام داده را برای بخش آموزش نیز انجام دهد. سلامت و آموزش امروز ه در دنیا دو اولویت مهم هستند که همه دولت‌ها آنهارا دنبال می‌کنند انتظار ما این است که مجلس لطف بیشتری داشته باشد تا بتوانیم با منابع بیشتری به خدمات کیفی‌تر و کمی‌تر برسانیم. بدیهی است که توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی دو پیام سند تحول نظام و آموزش و پرورش به آن اشاره شده است و ما امیدواریم در طول برنامه ششم توسعه با مساعدت مجلس بتوانیم این دو را به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز