خبرگزاری کار ایران

فانی در دیدار همتای آذربایجانی مطرح کرد:

تاکید تهران و باکو برای مبارزه با گروه‌های تکفیری‌ها

وزیر آموزش و پرورش کشورمان با میکاییل جباراف همتای آذربایجانی و ابوالفضل قارایوف وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در باکو دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، دیدار وزیر آموزش و پرورش ایران با همتای آذربایجانی و همچنین وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور روز جمعه در حاشیه دوازدهمین اجلاس کنفرانس عمومی سازمان اسلامی فرهنگی، علمی و آموزشی (آیسسکو ) انجام گرفت.

وزیر آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان در این دیدار که با حضور محسن پاک‌آیین سفیر کشورمان همراه بود، از روند توسعه روابط میان دو کشور ابراز خشنودی کرد.

میکاییل جباراف بر تمایل وزارت آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان در همکاری‌های علمی و آموزشی با نهادهای آموزشی ایران تاکید کرد.

وی درباره اهمیت تعلیم و تربیت در روند توسعه پایدار و صلح و ثبات کشورها گفت: بدون‌شک تعلیم و تربیت یکی از اساسی‌ترین عوامل در این‌خصوص بوده و نقش آن در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در عصر حاضر بیش از پیش برجسته شده است.

جباراف به دستاوردهای اخیر جمهوری آذربایجان در عرصه تعلیم و تحصیل اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم شاهد توسعه همکاری های فیمابین باشیم.

علی اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش کشورمان نیز با اشاره به خطر گروه‌های تکفیری که مروج تروریسم و افراط گرایی هستند بر اهمیت تعلیم و تربیت بخصوص برای آگاهی‌بخشی به جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت با شناخت اسلام که دین صلح و دوستی است، مردم و بخصوص جوانان به سوی اندیشه‌های انحرافی روی نخواهند آورد.

وی آمادگی ایران را برای توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی با جمهوری آذربایجان اعلام و نقش این عوامل را در گسترش مناسبات دو کشور مفید دانست.

همچنین در دیدار علی اصغر فانی با ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان ، طرفین از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس وزرای آیسسکو در باکو ابراز رضایت کرده و بر ضرورت تقویت همکاری های آموزشی،فرهنگ و علمی در سطوه دوجانبه و بین المللی تاکید کردند .

فانی با تاکید بر مشترکات فراوان تاریخی، دینی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ، خواستار توسعه روابط دو کشور در عرصه فرهنگی و گردشگری شد و از همکاری دو کشور در یونسکو و برگزاری جشنواره های علمی،آموزشی و فرهنگی استقبال کرد.

وزیر آموزش و پرورش کشورمان بر ضرورت آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان برای شناخت اهداف گروه‌های افراطی نظیر داعش تاکید کرد و با توجه به فرهنگ، زبان، دین و تاریخ مشترک، خواهان تقویت ارتباطات دو کشور شد.

در این دیدار در مورد برپایی هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران در سال‌آینده میلادی مذاکره شد و وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در این ارتباط گفت: هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان به جز تهران در سایر شهرهای ایران مانند اصفهان و اردبیل نیز برگزار خواهد شد .

ابوالفضل قارایوف برگزاری هفته‌های فرهنگی را باعث تعاملات و تبادلات گسترده و در نتیجه دوستی عمیق‌تر دو ملت دانست و آمادگی جمهوری آذربایجان برای همکاری با ایران جهت گرامیداشت مفاخر فرهنگی مشترک را اعلام کرد.

کد خبر : ۳۲۵۶۰۸