خبرگزاری کار ایران

حقانی:

دستفروشی زاییده فقر و بی‌عدالتی است

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۸۷۲

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تاکیدکرد: دستفروشی زاییده فقر و بی‌عدالتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در تذکر پیش از دستور امروز خود با اشاره به تصمیم تعدادی از مدیران ارشد شهرداری در خصوص اجرای طرح ساماندهی دستفروشان سطح شهر تهران گفت: بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری اشغال پیاده‌راه‌ها خلاف قانون است.

حقانی افزود: همچنین بر اساس 101 قانون شهرداری‌ها پیاده‌راه‌ها و سایر خیابان‌ها در مالکیت شهرداری است و به موجب ماده 690 قانون مجازات اسلامی هر فردی که اقدام به تصرف عدوانی یا ایجاد مزاحمت در شارع عمومی کند تا یک سال حبس در انتظار او بوده و تا یک میلیون و 30 هزار تومان جریمه می‌شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر خاطرنشان کرد: پدیده دستفروشی دو راهی اخلاق و قانون است و معضلی است که معمولا مجریان شهرداری در مسائل اخلاقی آن گیر می‌افتند.

حقانی با تصریح بر اینکه دستفروشی زاییده فقر و بی‌عدالتی است، خاطرنشان کرد:‌ اگر این پدیده را ساماندهی کرده و به رسمیت بشناسیم به دلیل پرجاذبه بودن شهر تهران، روستاها تخلیه شده و به سمت شهر تهران حرکت می‌کنند.

وی با طرح این سوال که ساماندهی و جا دادن به دستفروشان که شغلی غیرتولیدی دارند تا چه حد امکان‌پذیر است یادآور شد: اوایل انقلاب در مقابل پارک ملت این اتفاق افتاد که نتیجه آن چیزی جز زد و خورد نبود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر از شهرداری خواست که با کمک سایر نهادهای کمکی و  سازمان بهزیستی در این زمینه فکری اساسی‌تر داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز