خبرگزاری کار ایران

ستاری خبر داد:

اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۶۴۲

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور) در حاشیه سمینار پزشک پژوهشگر اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که با همکاری وزارت بهداشت شروع کردیم؛ پزشک پژوهشگر است. سیستم پزشکی کشور تحت تاثیر پزشک بالینی است و بحث پژوهشی متاسفانه جزو اولویت‌های اول در این سیستم نیست.

وی افزود: از ابتدای دولت وزیر بهداشت در خصوص این طرح کمک بسیار زیادی کرد و تشکیل شرکت‌های دانش بنیان یک تحرک خوبی در این حوزه بود و ما تقریبا بیشتر شرکت‌هایی که داریم در زمینه بیوتکنولوژی و داروهای جدید است.

معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به طرح پزشک پژوهشگر گفت: برنامه‌های این چنینی که بلند مدت است باعث می‌شود در آینده، افرادی داشته باشیم که در سطح ملی به آن‌ها افتخار کنیم. امیدوارم مشکلات این حوزه با همدلی با وزارت بهداشت حل شود.

ستاری اضافه کرد: پزشک پژوهشگر یک مفهوم جدید است و جا انداختن آن در سیستم دولتی بسیار سخت است. اما با همکاری دستگاه‌‌ها می‌توان این سختی‌ها را سهل کرد.

وی همچنین درباره صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تا پایان سال تمام بودجه این صندوق (۱۶۰۰ میلیارد تومان) تخصیص می‌یابد و برای بودجه سال آینده باید ببینیم که چه اتفاقی در بودجه کل می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز