خبرگزاری کار ایران

برخورداری ۲ روستای محروم لرستان از مدارس برکت

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۷۷۲

به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساکنان ۲ روستای محروم شهرستان سلسله در استان لرستان از نعمت دو مدرسه برکت برخوردار شدند.

به گزارش ایلنا از بنیاد برکت، این مدارس که با بهترین استانداردهای ساخت اماکن آموزشی ساخته و به مناسب‌ترین تجهیزات کمک آموزشی مجهز شده‌اند، هدیه رهبر معظم انقلاب به ساکنان این مناطق محروم است.

هنگامی که در سال ۸۶ این بنیاد تأسیس شد، رهبر معظم انقلاب به مسئولان این نهاد توصیه کردند که یک هزار مدرسه برای یک هزار روستا و منطقه محروم کشور توسط این بنیاد ساخته شود.

بنیاد برکت ۲مدرسه یاد شده را در روستاهای عدل آباد و سراب چنار تأسیس کرده است و این دو مدرسه در مجموع، ۶ کلاس درس دارند.

همچنین ساخت یک مدرسه سه کلاسه نیز در روستای گریران این شهرستان در حال انجام است.

این بنیاد اجتماعی و اقتصادی برای ساخت این دو مدرسه جمعاً ۲میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال هزینه کرده است.

بنیاد برکت قصد دارد شمار مدارس خود را در روستاهای محروم استان لرستان به ۲۵ باب شامل ۱۰۱ کلاس درس برساند که تاکنون ۱۵ باب از این مدارس با ۷۵ کلاس درس به بهره برداری و در زمان حاضر در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

این بنیاد برای مدرسه سازی در استان لرستان ۶۲ میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده که تاکنون بیش از ۴۱ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

شمار مدارس برکت در کل کشور تاکنون به ۵۶۰ باب شامل ۲ هزارو ۷۵۰ کلاس درس رسیده است و تلاش گسترده‌ای برای افزایش این مدارس ادامه دارد. در همین حال ۱۷۰ باب مدرسه دیگر نیز در مناطق محروم کشور در دست ساخت و تکمیل است.

تعداد دانش آموزانی که تاکنون از خدمات برکت برخوردار شده‌اند به ۶۱هزارو ۱۲۲‌ات رسیده است که گام مؤثری برای بهبود شرایط آموزشی در مناطق محروم کشور تلقی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز