خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با ایلنا:

درمان کودکان کار معتاد در دستور کار است

معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: حمایت‌های فنی و آموزشی در خصوص پیشگیری و درمان اعتیاد کودکان کار و خیابان را در ستاد مبارزه با مواد مخدر دنبال می‌کنیم.

پرویز افشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای حمایت از کودکان کار و خیابان گفت: زنان و کودکان به دلیل اینکه از گروه‌های جدی در معرض آسیب هستند، در اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارند.

وی با تاکید براینکه متولی ساماندهی، نگهداری و توانمندسازی کودکان کار و کودکان خیابانی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست، ادامه داد: ما درخصوص آسیب‌های اجتماعی این گروه از کودکان و به خصوص مساله اعتیاد آنان حساس هستیم، لذا در این زمینه کمک می‌کنیم.

افشار خاطرنشان کرد: زمانی که وزارت تعاون برای ارئه خدمات حمایتی و اقامتی به این گروه از کودکان یا درمان اعتیاد یا پیشگیری از اعتیاد آنان اعتبار، بودجه و طرح‌هایی را برای سازمان بهزیستی در استان‌هاو دستگاه‌های متولی در نظر می‌گیرد، ستاد مبارزه با مواد مخدر از این اقدامات حمایت و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر همکاری خوب میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی اظهارکرد: معمولا وقتی دوستان به یک استان رفته و اقداماتی را در خصوص کودکان کار و خیابان انجام می‌دهند؛ مسائل را به اطلاع ما می‌رسانند و اگر حلقه مفقوده‌ای وجود داشته باشد یا نیاز به کمک باشد (حتی کمک‌های موردی) معاون یا مدیرکل مربوطه در وزارت تعاون به اطلاع من می‌رساند و ما هم نسبت به کمک‌رسانی اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کمک‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر صرفا مالی نیست و حمایت‌های فنی و آموزشی در خصوص پیشگیری و درمان اعتیاد کودکان کار و خیابان داریم، عنوان کرد: در این راستا کارگاه‌هایی را برگزار کرده و بسته‌های آموزشی ارائه می‌دهیم، زیرا ظرافت‌هایی درباره چگونگی برخورد با این کودکان وجود دارد، همچنین تربیت مربی از دیگر اقدامات ما در این زمینه است تا مربیان آموزش دیده به صورت خوشه‌ای اقدام به تربیت مربیانی دیگر کنند.

افشار افزود: طرح توانمندسازی و اشتغال این کودکان از دیگر اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر است تا این گروه از کودکان وقتی به سن بلوغ نزدیک می‌شوند، بتوانند زندگی مولدی داشته باشند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردم گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه صیانت از این کودکان اقداماتی را انجام می‌دهد؛ بدین معنا که وقتی این کودکان به سن بلوغ رسیدند و مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی‌شان درمان شد و قصد اشتغال داشتند به آنان برای وصل شدن به چرخه  زندگی مثمرثمر اقتصادی کمک می‌کند. این اقدامات از فصول مشترک اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است؛ برای ساماندهی کودکان کار و خیابان است.    

کد خبر : ۳۱۸۴۷۵