خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

افزایش 3/5 برابری قیمت مواد مخدر صنعتی/ وعده نیروی انتظامی برای جمع‌آوری معتادان در 10روز

وزیر کشور با بیان اینکه تشدید مبارزه با مواد مخدر و موفقیت در حوزه مقابله با آن موجب افزایش سه‌ونیم برابری قیمت مواد مخدر صنعتی شده است، گفت: نیروی انتظامی وعده داده که چنانچه شرایط و امکانات مهیا باشد شهر را در مدت 10 روز از متجاهرین پاک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار کرد: مسوولان در این جلسه گزارش عملکرد سال 93 و 6 ماهه سال 94 خود را ارایه کردند. این گزارش در حوزه‌های پیشگیری، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، حوزه مقابله و درمان و صیانت بود.

وی افزود: طبق گزارش‌هایی که ارایه شد در حوزه مقابله توفیقات خوبی داشتیم. به گونه‌ای که برخی مواد صنعتی تا سه و نیم برابر افزایش قیمت داشته است و این به دلیل مبارزه جدی در حوزه مواد مخدر صنعتی بوده است .

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه درمان ظرفیتی که هم اکنون برای معتادان وجود دارد، 3 هزار نفر است که به زودی آن را به 6 هزار نفر می رسانیم، گفت: شهرداری متولی اصلی این مساله شده است .

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری نیز با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌هایی که اعلام و ابلاغ شد؛ نشان دهنده بالا رفتن حساسیت مردم و مسوولان و همچنین استقبال مردم در همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد که موضوع تهران را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تهران و همچنین استان های مجاور در اولویت اول قرار دهیم. بنابراین وقت مقابله با مواد مخدر صنعتی ، هروئین و حشیش و تریاک در اولویت است و البته موضوع مقابله و جمع آوری خرده فروشان مواد نیز در اولویت اول قرار دارد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه برخورد با سرشبکه‌های بنیان های اقتصادی حایز اهمیت است گفت: مقرر شد استاندار تهران ظرف یک ماه با همکاری همکارانشان هدف گذاری کنند و برنامه‌های خود را به ستاد ارایه و ستاد نیز جهت هماهنگی دستگاه‌های ذیربط به جهت حمایت و پشتیبانی، کارها رابا سرعت انجام دهد. متاسفانه چهره شهر تهران با وجود معتادان چهره زشتی شده است.

وی افزود: نیروی انتظامی اعلام کرد اگر ما فضای کافی برای جمع آوری معتادان داشته باشیم و همچنین قوه قضاییه امکانات لازم را برای رسیدگی داشته باشد، 10 روزه می‌توانند تهران را از متجاهرین پاکسازی کند.

وزیر کشور با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری در برنامه ششم کاهش آسیب‌های ناشی از موادمخدر و مقابله و درمان را هدف گذاری کرده‌اند، عنوان کرد: اراده ما هم در این است که این موضوع را در کف برنامه‌ها قرار دهیم .

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برای جلوگیری از ورود مواد مخدر از طریق مرزهای شرقی چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: در شورای امنیت ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شده که یک برنامه جامعی برای این امر تهیه شود. حدود بیش از یک ماه است این فرصت را داده‌ایم و انشاء الله در جلسات آتی برنامه خود را ارایه خواهند داد.

وی بیان کرد: یقینا بنا داریم کل مرزهای شرق که البته 200 تا 250 کیلومتر مشکل داریم را نیروی انتظامی، مرزبانی ، سپاه و اطلاعات به طور مشترک با اقدامات لازم ورود و خروج مواد را کاهش دهند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در سه ماهه گذشته رییس جمهور بودجه مخصوصی را بالغ بر 800 میلیاردتومان برای مرزها تصویب کرده است، گفت: 400 میلیارد تومان آن از منابع داخلی سپاه تامین می شود و 400 میلیارد تومان را دولت متعهد شده که در بودجه امسال پرداخت کند .

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ساماندهی کارتن خواب ها با توجه به فرارسیدن فصل سرما گفت: شهرداری و بهزیستی متولی اصلی این قضیه هستند. البته در این جلسه مقرر شد استاندار تلاش کند تا با تجهیز و آماده‌سازی سایر دستگاه‌ها بر روی این موضوع تمرکز کند تا بتوانیم در تهران کارتن خواب‌ها را ساماندهی کنیم.

کد خبر : ۳۰۷۲۵۰