خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

دولت برای مقابله با اعتیاد لایحه اشتغالزایی ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۰۲۷

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: دولت برای ایجاد اشتغال‌زایی که مهم‌ترین عامل مقابله با اعتیاد است، به مجلس لایحه ارایه دهد تا نمایندگان راهکارهای اساسی را در این زمینه اتخاذ کنند.

به گزارش ایلنا، قاسم احمدی گفت: بحث مبارزه اجتماعی با مواد مخدر تنها از طریق پیگیری‌های وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و یا نیروی انتظامی امکان پذیر نیست، در حال حاضر قشر نوجوان و جوان جامعه به دلیل بیکار بودن، به مصرف مخدر‌ها و روانگردان‌هایی که با اشکال و عناوین مختلف عرضه می‌شوند، روی می‌آورند، دولت باید درباره اشتغال این افراد به مجلس لایحه ارایه دهد.

وی اظهار داشت: معضل اعتیاد از دغدغه‌های نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است و ما از دولت می‌خواهیم که حتما در مور اشتغالزایی لایحه ارایه دهد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت اشاعه مواد مخدر صنعتی و شیمیایی و استفاده فراوان نسل نوجوان و جوان نگران کننده است، ادامه داد: این نگرانی از سوی یک دستگاه خاص برطرف نمی‌شود، نیاز به اراده محکم همه در کنار یکدیگر است.

احمدی تصریح کرد: همچنین برای مبارزه با مواد مخدر دولت نباید وعده‌هایش در حد شعار باشد و مجلس نیز قانونی بنویسد که قابل اجرایی نباشد، همفکری این دونهاد بسیار مهم و ضروریست تا به  عملکرد واحد و موفقیت آمیز در مقابله با اعتیاد دست یابیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارایه آمار کشفیات و امحای مواد مخدر دردی از معضل اعتیاد مردم جامعه را دوا نمی‌کند، گفت: متاسفانه آمار مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی و داروهای روانگردان رو به افزایش است که آسیب‌های مختلف اجتماعی از جمله جرم، سرقت، طلاق، بیکاری و غیره را بوجود می‌آورد.

احمدی خاطرنشان کرد: توجه به این مسایل اجتماعی بسیار مهم است و برخوردهای عاطفی و احساس در امر مبارزه با مواد مخدر کارساز نیست، دیدگاه ترحمی به این موضوع مشکلات امنیتی و اجتماعی را در کشور بوجود می‌آورد، باید برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌ها بسیار دقیق انجام شود.

به گفته نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، یکی از دیگر مولفه‌های مورد توجه در جامعه، فراهم کردن امکانات معیشتی در امر ازدواج جوانان است، وقتی این امر تحقق یابد، فرد کمتر ذهن خود را متوجه مصرف مواد مخدر و جمع‌های دوستانه می‌کند و خود را سرگرم زندگی خواهد کرد.

احمدی افزود: همچنین ضرورت دارد برای معتادانی که در مراکز مختلف ترک اعتیاد و درمان تحت پوشش قرار گرفته و دوران بهبودی را طی کرده‌اند، تسهیلاتی به آنان داده شود تا بر اساس برخورداری از حرفه خاص، به کار مشغول شوند.

وی با اشاره به اینکه مشاهده می‌کنیم بسیاری از بهبودیافتگان وقتی به جامعه باز می‌گردند، پس از مدت کوتاهی مواد مخدر را دوباره مصرف می‌کنند، اظهار داشت: دلیل این موضوع عدم حمایت از آنان از سوی نهادهای دولتی و خصوصی است که بر ترویج اعتیاد دامن می‌زند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه مطالب یاد شده از راهکارهای مهم در امر مبارزه اجتماعی با مواد مخدر صنعتی و شیمیایی است، عدم توجه و رسیدگی به آن‌ها، نسل نوجوان و جوان کشور را بیشتر در منجلاب اعتیاد فرو می‌برد و در واقع سرمایه‌های عظیم توسعه کشور از بین خواهند رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز