خبرگزاری کار ایران

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا:

نیازمند تعامل جدی در حوزه بین‌الملل بین قوه قضائیه و پلیس هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۳۹۱

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با تاکید بر اینکه در حوزه بین‌الملل نیازمند تعامل جدی بین قوه قضائیه و پلیس هستیم، گفت: برای دستگیری از استرداد مجرمان باید پرونده افراد به سایر کشور‌ها ارجاع شود. در این میان آشنایی پلیس به ضوابط قضایی و بالعکس کمک می‌کند که بتوانیم عملکرد مناسب‌تری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدجواد‌زاده کمند در چهارمین نشست تخصصی پلیس بین‌الملل ناجا با قضات و کار‌شناسان قضایی گفت: هفته ناجا فرصتی برای برقراری ارتباط نیروی انتظامی با افکار عمومی، نخبگان و سازمان‌های کشوری مرتبط با امنیت است و همین‌طور فرصتی برای ارائه کارنامه یکساله نیروی انتظامی است.

جانشنین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به شعار سال ۹۴ گفت: اقتداری که در شعار از آن صحبت می‌کنیم اقتدار سخت و نرم است اقتدار سخت برگرفته از پشتیبانی مردم و اختیارات سازمانی است و حامی کسانی است که از جرم دیگران آسیب دیده‌اند.

وی گفت: اقتدار نرم که باز حمایت مردم را در پی دارد تقدم پیشگیری از برخورد است و ما هوشمندی و اشراف اطلاعاتی را در اقتدار نرم مورد توجه قرار می‌دهیم و امروز اقتدار خوبی را از پلیس شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه همدلی و همزبانی نیز برگرفته از شعار سال است گفت: لازم است بین نیروی انتظامی، مردم و همچنین دیگر سازمان‌های اجتماعی کشور ارتباط مناسب صورت بگیرد.

سردار‌زاده کمند تاکید کرد: امنیت و آرامش نیز نتیجه اقتدار پلیس است و بیانگر اتحاد و همبستگی ملت و دولت در بخش‌های مختلف است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا افزود: با نگاهی به اطراف و کشورهای همسایه شاهد ناامنی و توطئه در کشورهای مختلف هستیم و از سوی دیگر شاهد امنیت و آرامشی مثال زدنی در کشور هستیم و این مسئله بیانگر اقتدار، استوار و قدرت جمهوری اسلامی در جهان است.

وی گفت: امروز امنیت جمهوری اسلامی نه تنها در منطقه بلکه در جهان مثال زدنی است و این اتفاق نمی‌افتد مگر با همدلی و همراهی دستگاه‌های مختلف و رهروی حکیمانه مقام معظم رهبری.

سردار‌زاده کمند گفت: امروز اگر شاخص‌های امنیتی را مرور کنیم در عمده آن‌ها شاهد بهبود وضعیت هستیم هرچند به نقطه آرمانی نرسیده‌ایم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا افزود: پلیس سایبری بیش از ۹۰ درصد از جرائم سایبری را کشف می‌کند.

سردار زاده‌کمند خاطرنشان کرد: روزی تعداد خودروهای کشور حدود ۱۴ میلیون بود و این میزان در سال ۹۴ به ۲۸ میلیون خودرو رسید. تلفات ما در سال‌های گذشته ۲۷هزار نفر بوده که توانستیم این تلفات را به ۱۶هزار نفر در سال ۹۴ برسانیم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا خاطرنشان کرد: در حوزه مواد مخدر شاهد اقدامات اساسی هستیم و موفق شدیم بیش از ۲۵۰۰ باند را منهدم کرده و بیش از ۵۰۰ تن مواد مخدر را کشف کنیم.

وی همچنین گفت: در حوزه خدمت‌رسانی به مردم نیز ۸۹ میلیون خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف انجام شده است و بیش از ۷۰ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به کلانتری‌ها با انجام مشاوره به مصالحه ختم شده است.

وی گفت: بیش از ۸۵ هزار مدرسه، کانون و مسجد تحت پوشش اقدامات امنیتی و انتظامی قرار گرفته است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا گفت: در عرصه بین‌الملل شرایط پیچیده‌تر از گذشته است. امروز جهان بیش از هر زمان دیگری پیچیده‌تر شده و براساس پیچیده‌تر شدن جرائم مسئولیت دولت‌ها و نهادهای انتظامی بیشتر و سنگین‌تر خواهد شد.

وی افزود: ما پذیرفته‌ایم اقدامات یک جانبه کشور‌ها و قوانین در مقابل جرائم کافی نیست و باید با سازمان‌ها و نهادهای بین‌الملل ارتباط داشته باشیم.

سردار‌زاده کمند تاکید کرد: رویکرد حاکم بر نیروی انتظامی تقویت و تعامل حداکثری با کشورهای منطقه به منظور تاثیرگذاری در روند مقابله با جرائم فراملی است.

وی افزود: پلیس بین‌الملل از چند سال پیش اقدامات موثری را انجام داده و با تدوین سند راهبردی، حضور ما در حوزه بین‌الملل مشخص شده است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا گفت: در شش ماه گذشته سال ۹۴ رسیدگی به درخواست تعقیب مجرمانی که به خارج از کشور رفته‌اند ۱۲۵ نفر بوده و از این تعداد ۷۰ مورد شناسایی شده‌اند و ۳۱ مورد متهمی که فرار کرده بودند دستگیر شدند که توانستیم با پیگیری‌های انجام شده ۱۰ نفر از موارد دستگیر شده را به کشور بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ مورد اعلان بین‌الملل صادر شده است گفت: ۵۱ مورد اعلان قرمز بین‌الملل بنا به درخواست پلیس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران صادر شده است و ما شاهد رشد چشمگیری در فعالیت پلیس بین‌الملل بودیم.

سردار‌زاده کمند با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌ها خواستار ارتباط با پلیس ایران هستند گفت: بسیاری از کشور‌ها رفع مشکلات خود را در گرو این ارتباط می‌دانند.

وی گفت: تجارب پلیس ارزشمند است و اینکه ما این تجارب را در اختیار دیگر کشور‌ها قرار بدهیم مضایقه نمی‌کنیم. آمادگی ارتباط نیروی انتظامی با دیگر کشور‌ها بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با تاکید بر اینکه در حوزه بین‌الملل نیازمند تعامل جدی بین قوه قضائیه و پلیس هستیم گفت: برای دستگیری از استرداد مجرمین باید پرونده افراد به سایر کشور‌ها ارجاع شود. در این میان آشنایی پلیس به ضوابط قضایی و بالعکس کمک می‌کند که بتوانیم عملکرد مناسب‌تری داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز