خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان:

روستاییان از دست دلالان می نالند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۳۱۶

ضروری است تعاونی های منابع طبیعی، مرتع‌داری و آبخیز داری در روستاها تشکیل شود.

علی اکبر ورمقانی، شامگاه چهارشنبه، در همایش توسعه روستایی در سنندج افزود: این مسئله که روستاییان نمی‌توانند هزینه‌های تولید را به دست آورند اما دلالان تا چهار برابر روستاییان سود می‌برند را خطرناک توصیف کرد و از دولت خواست تا این مشکل را برای روستاییان جبران کند.

به گزارش ایلنا، وی توجه ویژه به نخبگان بخش کشاورزی که اکثرا از روستاییان هستند، تقویت صنایع تبدیلی، فرآوری‌ها و بسته بندی محصولات در روستا‌ها را از اولویت‌ها و ضروریات دانست.

فرماندار سقز، بسترهای زیربنایی را حق روستاییان بیان کرد و گفت: از طریق تحقق این امر می‌توان به شاخص‌های ملی قابل قبول در سطح کشور رسید.

معاون استاندار کردستان با اشاره به اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزان یکی از افتخارات دولت است، گفت: ادامه سیاست خرید تضمینی در کنار خریدهای حمایتی و توافقی باید تقویت شود.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید قول تامین اعتبارات جهشی برای مناطق محروم را داده است.

ورمقانی با توجه به اینکه روستاییان در زمینه دریافت تسهیلات سابقه خوبی از بانک‌ها در ذهن ندارند که باید این ذهنیت تغییر کند گفت: ضروری است در روستا‌ها به توسعه متوازن و پایدار برسیم که لازمه آن مشارکت خود روستاییان است.

وی با بیان اینکه باید برای این امر برنامه ریزی شود، ادامه داد: باید روستاییان را در تصمیم گیری، اجرا، بهره برداری، نظارت و ارزیابی و حسابرسی مشارکت دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز