خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۷۲۳

وزیرآموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در متن پیام علی‌اصغر فانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی آمده است: سوگند به قلم و آن چه می‌نویسد و سپاس و ستایش پروردگار یکتا را که اسباب تعالی انسان‌ها را در اندیشه ورزی و تفکر قرار داد.

در آستانه پاییز برگ ریز و در طلیعه مهر شورانگیز و هم زمانی فصل «دانش» و روز «نیایش»، یاد و خاطره حماسه سازان و شهیدان دفاع مقدس به ویژه معلمان و دانش‌آموزان شهید را گرامی می‌دارم و بر روح تابناک امام شهیدان بنیانگذار جمهوری اسلامی که اصالت حضورِ انبیاء را بر امر «آموزش و پرورش» انسان‌ها برشمرد و «معلم» و «مدرسه» را  مبدأ  «سعادت» و «شقاوت» دانست، درود می‌فرستم.

این پیام می‌افزاید: بدون شک در جهان امروز نهاد تعلیم و تربیت در تعالی، رشد و پیشرفت همه جانبه ملت‌ها سهمی اساسی، سترگ و بی‌بدیل و در فرهنگ ملی و دینی ما والاترین جایگاه را دارد.

رهبر فرزانه انقلاب هم به درستی این نهاد را کانون اساسی برای خلق دنیای آینده خوانده و آینده کشور و همچنین دنیای ما را مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش دانسته و هزینه کردن در آن را سرمایه گذاری و منشأ نتایج مضاعف می‌دانند.

همچنین رئیس جمهور نیز این نهاد مقدس را نقطه آغاز حل و فصل اساسی مشکلات کشور معرفی کرده و ارتقای فرهنگ،اخلاق، دین‌داری و ظهور همه پیشرفت‌ها را در سایه سار «مدرسه» و «معلم» ممکن و مقدور می‌دانند.

این نگاه‌های دقیق و توجه ویژه می‌تواند زمینه ساز صدر نشینی نهاد آموزش و پرورش، حمایت همه جانبه تمامی دستگاه‌ها و نویدبخش تحقق عزمی ملی برای ایجاد تحوّل واقعی باشد.

در این پیام آمده است: اینجانب در سالی که مزین به «همدلی و همزبانی دولت و ملت» است، طلوع مهر و آغاز سال تحصیلی 95-1394 و بازگشایی مدارس این بوستان‌های علم و اندیشه را به همه دانش‌آموزان عزیز، فرهنگیان فرهیخته و اولیاء گرامی، صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید، با ایجاد زیر ساخت‌های لازم، همه تلاش و مساعی خود را به کارگرفته تا با یاری و همراهی مربیان و معلمان دلسوز، مدیران آگاه و اولیاء ارجمند، با توجه به رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری و توصیه‌های داهیانه رئیس جمهور و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و سیاست‌های «ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی و بهسازی منابع انسانی، توسعه مشارکت‌ها، تمرکز زدایی و بودجه‌ریزی عملیاتی»، تحول بنیادین در آموزش و پرورش را از یک «ضرورت» به مرحله اجرای راهکارها و حرکت براساس نقشه راه سند تحول بنیادین برساند تا بتواند در پرتو این اسناد بالادستی و اهتمام جدی به ساحت‌های تربیت، توسعه عدالت آموزشی، انسجام اجتماعی‌، گسترش مشارکت، توجه به منزلت و جایگاه معلم، تعمیق هویت ایرانی و اسلامی، بسط فرهنگ گفت‌وگو و پرورش نسلی توانمند، صلح جو و متخلق به فرهنگ ایرانی و اسلامی بپردازد.

در این پیام تأکید شده است: بدون تردید معلمان و آموزگاران دلسوز، این طلایه داران دانایی، اصلی‌ترین محور تحقق عینی سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش در مدرسه است که در کنار همراهی و مشارکت اولیا شریف دانش‌آموزان از طریق حضور موثر در انجمن‌های اولیاء و مربیان می‌توانند تسهیل‌گر دستیابی به این افق‌های روشن باشند.

از خداوند متعال می‌خواهم در پرتو توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با ابتنا بر کاربست «تدبیر» در همه امور، بهار تعلیم و تربیت و سال تحصیلی جدید نویدبخش پیشرفت همه جانبه کشور و بسط «امید» در پیکر جامعه همیشه سرافراز ایران اسلامی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز