خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به ایلنا:

اجرای عملیات‌ عمرانی از 20 شهریور تا 20 مهر ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۱۳۰

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: انجام عملیات‌‌ عمرانی کوچک و بزرگ از 20 شهریور تا 20 مهر ممنوع است، تا بتوانیم بار ترافیکی اول مهر را کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سیدتیمور حسینی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه درباره تمهیدات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای آغاز سال تحصیلی گفت: مهمترین بخش مربوط به سرویس مدارس می‌شود که از 3 یا 4 ماه گذشته جلسات هماهنگی برای این موضوع انجام شده است.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده و با یک روش کنترلی و نظارتی دقیق عملکرد سرویس‌های مدارس بهتر از سال گذشته خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا دانش‌آموزان با سرویس‌های فاقد استاندارد لازم جابجا نشوند.

وی در تشریح شرایط رانندگان سرویس مدارس گفت: خودروهای سرویس مدارس باید دارای معاینه فنی معتبر باشند. همچنین بیمه‌نامه شخص ثالث، ‌سرنشین خودرو نیز لازم است ضمن اینکه خودروها باید فاقد عیب و نقص فنی باشند.

سردار حسینی تصریح کرد: راننده باید حداقل 23 سال سن داشته و متاهل باشد. همچنین باید گواهینامه سلامت و گواهی عدم سوءپیشینه دریافت کند.

وی تاکید کرد: از خانواده‌ها و مدیران آموزشی خواهش می‌کنیم که به غیر از مجرای قانونی و دستورالعمل صادر شده عمل نکنند و از افراد و خودروهای غیرمجاز به عنوان سرویس مدارس استفاده نکنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: نرخ مصوب سرویس مدارس ابلاغ شده است و رعایت نرخ مصوب یکی از اقداماتی است که مورد تاکید قرار دارد.

وی در ادامه درباره ممنوعیت عملیات‌ عمرانی گفت: از بیستم شهریور اجرای هر گونه عملیات عمرانی در شهر تهران ممنوع خواهد بود، لذا عملیات‌های عمرانی که به صورت پراکنده به دلایل مختلف در سطح شهر انجام می‌شود از بیستم شهریور تا 15 مهر متوقف خواهد شد.

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام تجهیزات و نیروهای خود برای آغاز سال تحصیلی آماده است و برای همه نقاطی که مراکز آموزشی وجود دارد حداقل تا 15 مهر عوامل راهنمایی و رانندگی حضور دارند تا افزایش 20 درصدی ترافیک این ایام مدیریت شود.

سردار حسینی تاکید کرد: معمولا بخش قابل توجهی از ترافیک اول مهر به واسطه جابجایی دانش‌آموزان توسط خودروی شخصی والدین است انتظار داریم با هماهنگی‌های لازم از اول مهر دانش‌آموزان با سرویس مدارس جابجا شوند.

وی خاطرنشان کرد: با شروع سال تحصیلی وارد فاز جدیدی از ترافیک سطح شهر تهران می‌شویم در این ایام کنترل تخلفات سرویس مدارس، برخورد با خودروهایی که به صورت غیرمجاز در سطح شهر توقف داشته‌اند، خودروهای دودزا، کنترل معاینه فنی خودروها، اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اگر راننده سرویس مدارس مرتکب تخلف شود بعد از سه تخلف کارت صلاحیت فرد لغو خواهد شد گفت: سرعت غیرمجاز، تخلفات حادثه‌ساز و عبور از چراغ قرمز از جمله این تخلفات است.

سردار تیموری همچنین درباره برخورد با موتورسیکلت‌های حادثه‌ساز در ایام سال تحصیلی گفت: موتور سیکلت از جمله وسایل نقلیه‌ای است که مردم از تخلفات آن گلایه‌مند هستند در شش ماه دوم تخلفات موتورسیکلت‌ها به صورت پراکنده در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: عبور از محل مجاز، رعایت سرعت مجاز، رعایت قوانین مربوط به گذرگاه عابر پیاده و خط ایست، و استفاده از کلاه ایمنی از مواردی است که در صورت عدم رعایت آن با موتورسواران برخورد جدی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در رابطه با مزاحمت موتورسواران در محدوده مدارس و دبیرستان‌های دخترانه گفت: حفظ امنیت روانی، آرامش و آسایش مردم از اولویت‌های پلیس است و قطعا با موتورسوارانی که در محدوده مدارس تخلف می‌‌کنند برخورد جدی صورت می‌گیرد.

سردار حسینی درباره سرویس های غیرمجاز مدارس گفت: سال گذشته شاهد بروز کمترین مشکلات درباره سرویس مدارس بودیم و سالی بدون تصادف را پشت سر گذاشتیم اما استفاده از سرویس‌های غیرمجاز در سال گذشته انجام می‌شد که شامل 10 تا 15 درصد خودروهایی بود که به عنوان سرویس مدارس استفاده می‌شدند البته بخش اعظمی از این خودروها نتوانسته کارت صلاحیت خود را به عنوان سرویس مدارس بنا به بروز مشکلات دریافت کنند.

وی تاکید کرد: اگر سرویس غیرمجازی وجود داشته باشد نشان از عملکرد ضعیف پلیس نیست چرا که خود ما در این زمینه مطالبه‌گر هستیم.

سردار حسینی درباره نظارت پلیس بر قیمت سرویس مدارس گفت: به صورت تصادفی در هر منطقه از راننده ،‌والدین و شماره‌هایی که در اختیار داریم نرخ پرداخت شده برای سرویس مدارس را کنترل می‌کنیم رانندگان متخلف به تاکسیرانی معرفی می‌شوند و تاکسیرانی طبق قوانین خود با متخلفین برخورد می‌‌کند.

وی در ادامه  درباره استفاده از آژانس به عنوان سرویس مدارس گفت: به دلیل اینکه تعداد دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است در تعداد سرویس مدارس نیز تغییر چندانی وجود ندارد. پیش‌بینی ما این است که در حدود 15 هزار خودرو به عنوان سرویس مدارس مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: از این تعداد 9 هزار خودرو تعیین تکلیف شده و کارت سرویس مدارس دریافت کرده‌اند و الباقی خودروها نیز تا اول مهر تعیین تکلیف خواهند شد.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: ما تنها تاکسیرانی را به عنوان مرجع سرویس مدارس می‌شناسیم. ضمن اینکه توافق  و هماهنگی‌هایی با بخش‌های دیگر از جمله آژانس‌ها برای متولی شدن در بحث سرویس مدارس صورت نگرفته است.

وی افزود: اگر در برخی از مناطق مشکلاتی برای تامین سرویس مدارس از تاکسیرانی وجود دارد آژانس‌ها باید از طریق تاکسیرانی مجوز‌های لازم در این باره را دریافت کنند و در پوشش تاکسیرانی قرار بگیرند.

وی  گفت: شماره 1888 نیز به عنوان شماره طرح شکایت از سرویس مدارس در اختیار شهروندان قرار دارد و آنها می‌توانند از این طریق شکایت خود در این مورد را مطرح کنند.

راننده سرویس مدارس دخترانه باید خانم باشد

وی درباره سرویس مدارس دخترانه گفت: دانش‌آموزان دختر را باید رانندگان زن جابجا کنند. این مساله برای خودروهای سواری الزامی است و اگر رعایت نشود با خودروی متخلف برخورد خواهد شد.

وی افزود: سرویس‌هایی که قوانین مربوطه را رعایت نکنند بعد از اتمام سرویس‌شان در روز به پارکینگ منتقل شده و به مدیر آن مرکز آموزشی نیز تذکر داده می‌شود تا برای سرویس دانش‌آموزان خود از بین خودروهای مجاز اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین خودروهای متخلف 40 هزار تومان جریمه می‌شوند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز