خبرگزاری کار ایران

آباد عنوان کرد:

کودکان افغان هنوز در مدارس ثبت‌نام نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۹۱۳

عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در ایام تابستان که فرصت ثبت‌نام کودکان افغان بود، سنگ‌اندازی‌های زیادی انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه آباد در تذکر امروز خود خطاب‌ به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و کشور در خصوص کودکان افغان بازمانده از تحصیل به پیام تاریخی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بر اساس این پیام قرار بود؛ کودکان افغان در مدارس، فارغ از کارت هویت خود حضور یابند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه در ایام تابستان که فرصت ثبت‌نام این عزیزان بود، سنگ‌اندازی‌های زیادی انجام شد به صورتی که امروز در شهریور ماه هنوز کودکان افغان نتوانسته‌اند، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر با بیان اینکه کودکان افغان درصد بالایی از جمعیت تهران را تشکیل می‌دهند و نزدیک به 1.5 میلیون نفر تبعه افغان در کشور حضور دارند، خاطرنشان کرد: بر اساس کنوانسیون حقوق کودک ما موظف هستیم؛ آموزش و پرورش و بهداشت رایگان را در اختیار این کودکان قرار دهیم.

آباد با بیان اینکه آموزش و سوادآموزی ابزاری مهم در بازدارندگی از آسیب‌های اجتماعی است تصریح کرد:  آموزش و پرورش و وزارت کشور 5 روز از تیر ماه سال جاری را فرصتی برای ثبت‌نام این کودکان قرار دادند و بعد از این تاریخ 300 هزار تومان شهریه از آنان طلب کردند.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند فرمان رهبری تنها مبنی بر اوراق هویت است در حالی که این موضوع تفسیر به رای است.

آباد اظهار کرد: از شورای شهر و آموزش و پرورش می‌خواهم؛ برای مهاجرین قانونی که سالانه مبالغی را به عناوین مختلف پرداخت می‌کنند مبلغی در حدود 50 تا 100 هزار تومان برای تحصیل کودکان آنان در نظر بگیرند.

دنیامالی در پاسخ به سخنان آباد گفت: این موضوع در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح شده و بر اساس آمار تعداد اتباع بیگانه‌ای که در مدارس تهران تحصیل می‌کنند 33 هزار و 200 نفر است که هزار نفر از آنها اتباع خارجی سایر کشورها و 32 هزار و 200 نفر افغان هستند.

وی ادامه داد: این موضوع مورد توجه شورای آموزش و پرورش قرار دارد و ضمن آنکه اکثر این بچه‌ها در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند و لذا بحث شهریه برای انها مطرح نیست.

ابوالفضل قناعتی همچنین اظهار کرد: برای اخذ عوارض از افغانه در تهران مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن قرار بود سالیانه 100 هزار تومان از آنها اخذ شود  که این اتفاق نیفتاد.

وی از وزارت کشور درخواست کرد که فرایند اجرای این مصوبه در دستور کار وزارت کشور قرار گیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز