خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در پاسخ به ایلنا:

برخی حتی توان پرداخت 10 درصد هزینه‌های سرطان را ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۹۱۱

وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی مردم حتی توان پرداخت ده درصد هزینه‌های درمان و داروی سرطان را ندارند، گفت: دولت 90 درصد هزینه‌های سرطان را فقط در بیمارستانهای دولتی پرداخت می‌کند، اما در مراکز و بیمارستان‌های خصوصی ممکن است؛ خود بیمار مجبور باشد تمام هزینه‌های درمان را بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در حاشیه دیدار با علما و مراجع تقلید در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحقق وعده رئیس‌جمهور در سفر به شهر قم مبنی بر احداث بیمارستان هزار تختخوابی در این شهر به کجا رسیده‌است، گفت: در حال اقدامات اولیه برای انجام این کار هستیم و با مشخص شدن زمین کار محصور شدن آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مشاورین خارجی برای طراحی ساختمان بیمارستان در نظر گرفته شده‌اند، گفت: فکر می‌کنم یکی از بهترین و زیباترین بیمارستانهای منطقه خاورمیانه در قم احداث خواهد شد و در ایران نیز جز بیمارستانهای سرآمد است.

وزیر بهداشت افزود: به تدریج در همه استانهای کشور بیمارستانهای مجهزی دایر خواهد شد و مطمئن هستیم که سیاستگذاران اصلی کشور اعم از مجلس و دولت کمک خواهند کرد هزینه های تمام شده ساخت‌وساز را در اعتبارات سالیانه کشور لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه بیمارستان هزار تختخوابی قم در منطقه پردیسان این شهر تاسیس می‌شود گفت: از هم اکنون تا 4 ماه آینده نیاز به طراحی آن وجود دارد و انشاله پس از این زمان عملیات اجرایی ساخت و ساز آن شروع خواهد شد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا احداث این بیمارستان تا پایان دولت یازدهم به پایان خواهد رسید گفت: این بیمارستان شامل چند فاز است و امیدواریم بخشی از آن تا پایان دولت به بهره برداری برسد اما همه می دانیم که بیمارستانی به این وسعت حداقل به 4 سال زمان برای تکمیل نهایی نیاز دارد.

وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص نارضایتی برخی از مردم از پرداخت هزینه های بالای درمان و داروی سرطان گفت: دولت متعهد شده 90درصد از هزینه درمان سرطان را پرداخت کند و البته این کار در بیمارستانهای دولتی انجام می‌شود اما اگر فردی در بیمارستانهای بخش خصوصی بستری شود طبیعی است که در برخی از موارد بیمه‌ها اصلا قراردادی ندارند و شاید خود فرد مجبور باشد همه هزینه‌ها را تقبل کند؛ در برخی موارد هم داروهایی تجویز می‌شود که ما مشابه داخلی آن را داریم؛ یعنی بیمه 90تا 95 درصد تولید داخلی را حمایت می‌کند؛ داروهای خارجی یا ممکن است اصلا تحت حمایت بیمه نباشند یا ممکن است 70درصد آنها تحت حمایت باشند، اما در این زمینه هزینه‌ها آنقدر زیاد است که گاهی اوقات مردم آن ده درصدی که مربوط به هزینه دارو باشد را نمی‌توانند پرداخت کنند چه برسد به 30 درصد.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: اگر افراد در بیمارستانهای دولتی عمل جراحی داشته باشند در صورتی که بیمه روستایی داشته باشند، سه درصد از هزینه درمان و درصورتی که بیمه شهری داشته باشند؛ تنها 6 درصد هزینه درمان را پرداخت می‌کنند و اگر اصلا بیمه نباشند که هزینه‌های درمانشان زیاد خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز