خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی:

بسیاری از بیمارستان‌ها زیان‌ده هستند

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۸۸۱

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از بیمارستان‌ها زیان‌ده هستند، گفت: باید با اتخاذ تدابیری برای رفع مشکلات چاره‌ای اندیشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید شیعه در قم اظها داشت: پزشکان در دوران انقلاب و پس از آن در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در پیشبرد امور داشتند و امروز نیز  خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه مباحث پزشکی و درمانی گفت: پزشکی ایران در سال‌های گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و اگر روزی پزشکان هندی و بنگلادشی در سراسر ایران حضور داشتند امروز فاصله ایران با کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه پزشکی تنها 6 ماه است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی در جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در مباحث درمانی موفق عمل کرده است گفت: با وجود خدمات مختلفی که وزارت بهداشت به مردم ارائه می‌دهد اما متاسفانه گاهی در تریبون ملی صحبت‌های یک طرفه‌ای می‌شود که زیبنده نبوده و دور از انصاف است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در دو سال گذشته و با وجود کمبود بودجه حدود 10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند گفت: در سال‌های گذشته پرداخت مردم در حوزه درمان کاهش پیدا کرده و خدمات خوبی در نقاط مختلف به ویژه روستاها ارائه شده‌ است با این وجود آن گونه که شایسته است به حوزه سلامت در سایر کنار حوزه‌ها از جمله صنعت و ... توجه نمی‌شود. به طور مثال جاده، سد، ریل و ... ساخته شده که بعضا هم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما به ساخت و ساز بیمارستان آنگونه که باید توجه نشده مثلا در همین قم به فکر مونوریل بوده‌ایم اما فکری برای ساخت بیمارستان نکرده‌ایم. اگرچه در دو سال گذشته اقدامات برای رفع این مشکل در قم شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه این مشکلات به این دلیل است که تنها 3 درصد از بودجه عمرانی کشور به ساخت و ساز بیمارستان تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از بیمارستان‌ها زیان‌ده هستند گفت: باید با اتخاذ تدابیری برای رفع مشکلات چاره‌ای اندیشید.

هاشمی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در استان قم گفت: در قم کارهای خوبی شده و با اتحاد خیرین و مسئولین دولتی ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک 2 هزار تخت درمانی به مجموع بیمارستان‌های قم اضافه می‌شود. همین چند ساعت پیش نیز از پروژه در حال ساخت بیمارستان فرقانی بازدید کردم که با کارهای انجام شده در آن می‌توان گفت تا چند ماه آینده می‌توانیم شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان باشیم.

وی افزود: یک بیمارستان هزار تختخوابی نیز با مشارکت بخش خصوصی در منطقه پردیسان شهر قم احداث می‌شود که قطعا احداث آن تا حد زیادی مشکل آن منطقه بزرگ را حل خواهد کرد؛ دو بیمارستان نیز  در داخل مجموعه بیمارستاتی شهید بهشتی و یک بیمارستان تخصصی کودکان در شهر قم در حال احداث است که ان‌شاءالله با تمام همه این پروژه ها آینده خوبی را برای قم می‌توان متصور بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با وجود خدمات مختلف ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان هنوز  با تحقق این ایده که بیمار نباید جز رنج بیماری رنج دیگری را تحمل کند، فاصله داریم گفت: در حوزه بیماران صعب‌العلاج دولت متعهد شده 90 تا 95 درصد هزینه را بپردازد. اما مردم گاهی توان پرداخت همان 10 درصد هزینه را ندارند. برای مثال داروی خاصی برای سرطان ریه وجود دارد که هزینه آن 250 میلیون تومان بوده و تنها 3 الی 6 ماه به عمر مریض اضافه می‌کند و با این وجود این سوال به وجود می‌‌آید که این خدمات چگونه باید ارائه شود؟

وی خاطرنشان کرد: انءشاالله در آینده نزدیک 200 مرکز رسیدگی به بیماران سرطانی  و صعب‌العلاج در سراسر کشور احداث می‌شود که خدمات مختلفی از جمله شیمی‌درمانی، اشعه‌درمانی و ... را به بیماران ارائه می‌کنند.

هاشمی در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه دولت در خصوص بحث افزایش جمعیت خوب عمل نمی‌کند گفت: ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید توصیه‌هایی در خصوص افزایش جمعیت داشتند اما ما نیز در دولت و مجموعه وزارت بهداشت بیکار نبوده‌ایم و اقداماتی را در این خصوص انجام داده‌ایم. طبق آخرین آماری که به دست ما رسیده، تعداد موالید سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 65 هزار نفر افزایش پیدا کرده و در همین شهر قم نیز شاهد افزایش ازدواج‌ها و موالید و کاهش آمار طلاق بوده‌ایم. تغییر نگرش در خصوص افزایش جمعیت کار سختی است و اگر به آن اعتقاد داریم باید همه به آن کمک کنیم.

وی افزود: گاهی آمار غلط در این خصوص مطرح می‌کنند که وزارت بهداشت در این خصوص کاری نمی‌کند در حالی که این سخنان بی‌انصافی و کمی‌لطفی است.

هاشمی ادامه داد: وضعیت جمعیت کشور اگرچه نگران‌کننده است اما در یکی، دو سال گذشته بهتر شده و باز امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی کشور شاهد پیشرفت بیشتر در حوزه افزایش جمعیت باشیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 میلیون نابارور در کشور ما وجود دارند که اگر بتوانیم خدمات بیمه‌ای آنها را افزایش دهیم تاثیر خوبی را در افزایش جمعیت کشور شاهد خواهیم بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز