خبرگزاری کار ایران

باقرزاده به ایلنا خبر داد:

الزام افراد بی‌سواد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای سوادآموزی/ ارائه پاداش 130 هزار تومانی به افرادی که باسواد شوند

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۲۷۴

رییس سازمان نهضت سوادآموزی از الزام افراد بی‌سواد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای سوادآموزی خبر داد.

علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح سیاست‌های جدید سازمان برای سوادآموزی افراد اظهار داشت: در صورتی که یک عضو باسواد خانواده، یک عضو بی‌سواد خانواده را آموزش دهد، که این فرد از ابتدا بی‌سواد بوده باشد و و زیر 50 سال سن داشته باشد، دولت 700 هزار تومان به این خانواده می‌پردازد.

وی افزود: از طرفی چنانچه آموزش‌دهنده را دولت تامین کند، دولت مبلغ 130 هزار تومان پاداش نقدی به فرد سواد گیرنده می‌پردازد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین درباره کسانی که در مقابل سوادآموزی مقاومت می‌کنند، گفت: چندی پیش در دولت پیشنهاداتی برای این افراد مطرح شد که مورد تصویب قرار گرفت که البته در حال حاضر کمیسیون تطبیق قوانین مجلس اشکالاتی را به این مصوبه گرفته است و در صدد هستیم که این اشکالات هر چه سریعتر مرتفع شود.

باقرزاده در تشریح این مصوبه گفت: براساس این مصوبه اگر کسی باسواد نباشد، گواهینامه رانندگی به او داده نمی‌شود و یا اگر کسی باسواد نشود و مقاومت کند، پروانه کسب نیز به او داده نخواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند، الزاما باید همزمان که مستمری این دو نهاد را می‌گیرند، باسواد هم بشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز