خبرگزاری کار ایران

معاون سابق امور فرهنگی و اجتماعی وزارت کار:

باید فاصله طبقاتی در جامعه را کم کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۵۹۰

معاون سابق امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون گفت: باید فاصله طبقاتی در جامعه را کم کنیم و به طبقه متوسط بیشتر بپردازیم، زیرا هر مقدار این طبقه فربه‌تر شود، قوام جامعه بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا موالی‌زاده در مراسم تودیع و معارفه معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم؛ دولت تدبیر و امید به اهداف خود دست یابد، گفت: این وزارتخانه استراتژیک است و ماموریت‌های سنگینی دارد و بخش فرهنگی و اجتماعی آن می‌تواند؛ پشتوانه خوبی برای انجام این ماموریت‌ها باشد.

معاون سابق امور فرهنگی و اجتماعی وزارت کار اظهار امیدواری کرد؛ معاونت فرهنگی جدید این سازمان که چهره‌ای موفق و دارای سوابق درخشانی در این حوزه است، در ماموریت خود موفق باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بنده از هیچ گونه معاضدت فکری دریغ نمی‌کنم و اعلام می‌کنم که هر کمکی از دستم برآید، انجام دهم.

موالی‌زاده با اشاره به سخن امیرالمومنین که بهترین تفریح، کار است؛ اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم تا از میزان شبه‌کار کاسته و بر مقدار کار بیفزاییم.

وی خاطرنشان کرد: هر گاه سرمایه اجتماعی به خوبی شکل گرفته است، توانسته‌ایم موفق باشیم.

معاون سابق امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون با بیان اینکه دولت تلاش‌های خوبی را در این زمینه آغاز کرده است، اظهار کرد: من اطمینان دارم با خردمندی که در دولت و در شخص رئیس جمهور وجود دارد و افراد موجود در دولت که کوله‌باری از تجربه، توان، علم و درایت دارند؛ می‌توان دراین زمینه موفق شد.

وی همچنین بر ضرورت افزایش اعتبار میان بخش‌های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: اگر سرمایه‌های اجتماعی تقویت شوند، می‌توانیم قدم‌های بلندی را در کشور برداریم.

موالی‌زاده با بیان اینکه ضروری است منافع ملی را در کشور دنبال کنیم، اظهار کرد: روح تحرک، پویایی و تلاش باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود و فرهنگ کار را فرهنگ غالب  جامعه کنیم.

معاون سابق امور فرهنگی و اجتماعی وزارت کار با بیان اینکه امروز واژه زرنگی در جامعه دچار تحول مفهومی شده است، ادامه داد:‌ امروز زرنگ کسی است که کمتر کار کند و درآمد مدنظرش را به اشکال مختلف به دست آورد، لذا امروز در جامعه ما مشاغل غیرمولدی شکل گرفته‌اند که به درد اقتصاد نمی‌خورند.

وی افزود: باید فاصله طبقاتی در جامعه را کم کنیم و به طبقه متوسط بیشتر بپردازیم، زیرا هر مقدار  این طبقه فربه‌تر شود، قوام جامعه بیشتر خواهد شد.

 معاون سابق امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون بیان کرد: در اقتصاد سیاسی بحثی مطرح می‌شود که بر مبنای آن هر چه فاصله طبقاتی در جامعه‌ای بیشتر می‌شود، میزان خروج سرمایه نیز بیشتر می‌شود. بر همین اساس می‌توان گفت؛ هر چه فاصله علمی بیشتر شود، میزان خروج نخبگان افزایش یافته و هر چه فاصله سیاسی بیشتر و قطب‌های سیاسی بیشتر باشند، میزان خروج نیروها از فعالیت افزایش خواهد یافت.

موالی‌زاده با تاکید بر اینکه بحث اعتدال به  عنوان  گفتمان جامعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: وزارت تعاون با توجه به ماموریت‌های خود و با توجه به اینکه به دنبال افزایش رفاه در جامعه است؛ به مجموعه‌هایی که بیشتر مورد توجه هستند؛ بیشتر می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار استراتژیک بوده و باید با همکاری، همراهی و نشاط تلاش کنیم که اهداف بلند دولت، نظام و انقلاب در این وزارتخانه محقق شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز