خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت:

حضور سازمانهای مردم نهاد در حوزه سلامت باید گسترده‌تر شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۲۰۵

معاون وزیر و قائم مقام وزیر در امور خیریه و سازمانهای مردم نهاد با اشاره به اهمیت مشارکت اجتماعی مردم در حوزه سلامت گفت: بالغ بر 500 سازمان مردم نهاد در استانهای کشور و 100 سازمان مردم نهاد در مقیاس ملی در حوزه سلامت تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا, سید محمدهادی ایازی در همایش سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت با تاکید بر اینکه در سال 93 در حوزه سلامت اتفاقات جدی رخ داد، گفت: سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد که در بند 11 آن به موضوع فرهنگسازی و مشارکت مردمی در حوزه سلامت تاکید شده بود.

وی افزود: اجرای طرح تحول سلامت توسط دولت تدبیر و امید از دیگر اتفاقات مهم سال 93 بود؛ مسئله ای که دغدغه مردم بود، چرا که با مشکلاتی در حوزه سلامت مواجه بودند. این طرح توانست رضایتمندی مردم را در حوزه سلامت کسب کند.

ایازی خاطرنشان کرد: مشارکت اجتماعی و اهتمام مدیریت نظام سلامت به حضور نهادهای مردمی در این حوزه مسئله دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. با توجه به این اصل بالغ بر 500 سازمان مردم نهاد در استانهای سراسر کشور و 100 سازمان مردم نهاد در مقیاس ملی در حوزه سلامت ایجاد شد.

معاون وزیر و قائم مقام وزیر در امور خیریه و سازمان های مردم نهاد خاطرنشان کرد: در این همایش به دنبال ایجاد زمینه گسترده تر حضور سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت هستیم. تلاش بر این است که این سازمان ها و دستگاه های دولتی ارتباط گسترده تری داشته باشند.

وی همچنین گفت: زمینه اجرای مشارکت بین بخشی نیز از اهدافی است که با برگزاری این همایش آن را دنبال می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز