خبرگزاری کار ایران

منتظر‌المهدی:

ناجا در «جشن هسته‌ای» کنار مردم است/شئونات اسلامی رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۹۶۵

سخنگوی نیروی انتظامی درباره نظر پلیس درخصوص برگزاری جشن از سوی مردم پس از توافق احتمالی هسته‌ای گفت: نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد تا در صورت بروز این اتفاق خوب، در کنار شهروندان قرار گیرد، البته اقدامات باید در چارچوب قانون و شئونات اسلامی شادی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سعید منتظر‌المهدی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه با اشاره به درگیری میان مرزبانان کشورمان با عوامل گروهک تروریستی جیش‌الظلم (جیش‌العدل) گفت: عملیات سحرگاه دیروز با اشراف کامل اطلاعاتی و آمادگی کامل مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه انجام شد و مرزبانان از نفوذ گروه مخربی از جیش‌العدل که توسط چند گروه دیگر حمایت می‌شد، جلوگیری کرده و تمام اعضای این گروه را دستگیر کردند.

درگیری با عوامل گروهک تروریستی جیش‌العدل

وی ادامه داد: در این عملیات یکی از فرماندهان هنگ مرزی میرجاوه به درجه رفیع شهادت رسید که در انجام این عملیات نقش مؤثری داشت. این گروهک قصد خرابکاری و انجام عملیات‌های متعدد در چند شهر ایران را داشتند و می‌خواستند؛ انفجاراتی انجام دهند.

منتظر‌المهدی در ادامه درباره مقابله با سگ‌گردانی در شهر گفت: موضوع سگ‌گردانی در شهر افزایش نداشته است، شاید بر خی از افراد در مجامع عمومی این اقدام را انجام دهند. اگر سگ ‌گردانی موجب مزاحمت برای افراد شود و شکایتی در این زمینه به پلیس ارائه شود، پلیس این موضوع را پیگیری می‌کند.

بی‌اطلاعی از احضار احمدی‌مقدم و رادان به دادگاه

وی درباره احضار احمدی مقدم و رادان در ارتباط با پرونده کهریزک به دادگاه گفت: در این باره اطلاعی ندارم.

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در پاسخ به سوالی مربوط به دستمال‌های آرایشی آغشته به مواد مخدر گفت: این موضوع مورد تایید ما نیست، لازمه تایید چنین مواردی این است که آزمایشگاه مرکزی پلیس مواد مخدر آن را تایید کند. در دنیا روان‌گردان‌های زیادی وجود دارد که همه آنها در کشور ما استفاده نمی شود؛ به طور مثال قرص کپتاگون که توهم‌زایی بسیار قوی دارد و در کشورهای عربی مورد استفاده قرار می‌گیرد در کشور ما مشاهده نشده است.

وی افزود: خبری که درباره دستمال‌های مرطوب منتشر شده بود، عنوان می‌کرد که این دستمالها آغشته به ال سی من است و از راه پوست جذب می‌شود، در این باره باید گفت که ماده مخدر ال اس دی قابل جذب از راه پوست است که ماده توهم زا و روان گردان است در هر صورت شهروندان وقتی با مواد آرایشی و بهداشتی جدید و با تاثیرات معجزه آسا مواجه می‌شوند، باید با تامل بیشتری برخورد کنند.

منتظرالمهدی با اشاره به اینکه در برخی آرایشگاه‌ها و باشگاههای ورزشی موادی برای لاغری به فروش می‌رسد، افزود: همچنین شاهد فروش موادی برای افزایش تمرکز لایه‌برداری از پوست و جوان‌سازی پوست هستیم. بهتر است؛ مردم تا مطمئن نشده‌اند که این محصولات از سوی وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفته است، از آنها استفاده نکنند بعید نیست که این مواد حاوی آمفتامین باشد.

اعلام جریمه تردد با ماشین‌های شیشه دودی

سخنگوی  نیروی انتظامی درباره برخورد با ماشین‌هایی که شیشه دودی دارند، گفت: استفاده از شیشه‌های دودی برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد و طبق قانون اگر از فاصله سه متری سرنشینان خودرو قابل رویت باشند، استفاده از این شیشه‌ها مانعی ندارد، در غیر این صورت در کلان شهرها و جاده‌ها خودروهایی که از شیشه‌های دودی خیلی تیره استفاده می‌کنند، 50 هزار تومان و در شهرستانها 30 هزار تومان جریمه می‌شوند، مضاف بر اینکه صاحب خودرو باید شیشه‌های خودروی خود را تعویض کند.

درباره پرونده اسیدپاشی اصفهان به سرنخ‌هایی رسیده‌ایم

وی درباره پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: بهتر است؛ مردم درباره این موضوع به شایعات توجه نکنند. درباره این پرونده به سرنخ هایی رسیده‌ایم، اما به دلیل اینکه هنوز تایید نشده است، آن را اعلام نمی‌کنیم. اخبار مربوط به این موضوع را بهتر است؛ از پلیس پیگیری کنید و اگر ما درباره این پرونده به نتیجه مثبت و مناسبی برسیم، آن را به اطلاع عموم می‌رسانیم.

نزاع شخصی موجب بروز حادثه تیراندازی در یاسوج

منتظر المهدی درباره حادثه تیراندازی در یاسوج گفت: روز گذشته نزاع شخصی و عدم کنترل خشم موجب بروز این حادثه در یاسوج شد که طی آن یک نفر کشته و یک نفر به شدت مجروح شد که حال عمومی‌اش مناسب نیست. بقیه مصدومان نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی گفت: این نزاع و درگیری با سلاح ساچمه‌زن بوده که اقدامات پلیس موجب شد؛ ظرف کمتر از 24 ساعت عوامل آن شناسایی و در کمتر از 48 ساعت دستگیر شوند.

توضیحات درباره خرید جریمه مشمولان غایب

سخنگوی ناجا درباره خرید جریمه مشمولان غایب گفت: افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند و غیبت آنها به هشت سال می‌رسد، می‌توانند از این مزایا استفاده کنند. این قانون مشمول هشت زیر گروه از مدرک دیپلم تا مدرک بالاتر از متخصص می‌شود که جریمه دیپلمه‌ها ده میلیون تومان است و جریمه بالاتر از متخصصین 50 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: به ازای هر سال ده درصد به عدد فوق اضافه می‌شود و به ازای تاهل و هر فرزند 5 درصد از سرجمع جریمه کم می‌شود.

منتظرالمهدی گفت: علاوه بر این افراد نمی‌توانند؛ در مشاغلی چون نمایندگی مجلس،‌ شورای اسلامی شهر و روستا و برخی مسئولیت‌های سیاسی و اداری فعالیت کنند.

سخنگوی ناجا با اشاره به اینکه 285 هزار و 906 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بعد از تشکیل پرونده، موضوع در سازمان وظیفه عمومی بررسی شده و نتیجه آن با پیامک به افراد اطلاع داده می‌شود.

وی افزود: تاکنون پرونده 130 هزار نفر مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که 126 هزار نفر مشمول این طرح می‌شوند و تنها 4 هزار نفر نمی‌توانستند، از این قانون استفاده کنند.

منتظر المهدی گفت: تاکنون برای 24 هزار نفر کارت معافیت صادر شده و تا چند روز آینده نیز 6 هزار کارت جدید صادر می‌شود.

وی درباره مالکیت برخی از املاک قدیمی از سوی بنیاد تعاون ناجا و تخریب برخی از این ساختمان‌های تاریخی گفت: ما خودمان در این املاک مبادرت به ساخت نمی‌کنیم، اگر بگویند؛ املاک، آثار باستانی است؛ طبق ضوابط عمل می‌کنیم. اگر قرار باشد؛ ساخت و سازی انجام شود یا این املاک به فروش برسد، طبق قانون عمل خواهیم کرد.

واکنش به خریدو فروش موادمخدر در محلات به صورت علنی

وی درباره خریدو فروش مواد مخدر در محلات تهران به صورت علنی گفت: کارهایی برای مقابله با این موضوع انجام شده است و پلیس مبارزه با مواد مخدر تلاش زیادی برای مقابله با این موضوع می‌کند. در برخی از مناطق فراوانی مواد بیشتر نمایان است و قطعا ما با کسانی که بخواهند؛ زندگی و آینده جوانان را به خطر بیاندازند، مقابله خواهیم کرد.

منتظر المهدی افزود: اگر مواردی را اطلاع دارید، کتبی اعلام کنید تا با آن برخورد شود. ضمن اینکه اگر افرد با پلیس 110 نیز تماس بگیرند می‌توانند با پلیس مبارزه با مواد مخدر ارتباط برقرار کنند و همکاران ما در حد توانشان به این مسائل رسیدگی می‌کنند.

هدف از طرح ضربتی مبارزه با مواد مخدر، برخورد با افراد نیست

سخنگوی نیروی انتظامی در تشریح طرح ضربتی مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح ضربتی در مبارزه با مواد مخدر برخورد با افراد نیست، بلکه برای سامان دادن به وضعیت مواد مخدر در کشور انجام می‌شود. معتادان انسان هستند و برای جمع‌آوری و برخورد با آنها باید زیرساخت‌ها و فضای اجتماعی مناسب فراهم شود.

وی با اشاره به طرح سالم‌سازی دریا که از اواخر خرداد آغاز شده بود، گفت: در این طرح 154 نفر از کسانی که در دریا گرفتار شده بودند، توسط دریابانان نجات پیدا کردند.

منتظرالمهدی به عیدی فرمانده ناجا برای شهروندان اشاره و اظهار داشت: با دستور فرماندهی نیروی انتظامی کلیه خودروها و موتورسیکلت‌هایی که با دستور پلیس توقیف شده‌اند، منوط به نداشتن منع قضایی به مناسبت عید سعید فطر ترخیص می‌شوند.

وی تصریح کرد: امروز ابلاغیه صادر می‌شود و از روز سه‌شنبه این دستور قابل اجراست.

سخنگوی ناجا به برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی پرداخت و افزود: این جشنواره در روز خبرنگار مصادف با 17 مرداد در سه محور خبر، گفت‌وگو و گزارش ویژه برگزار خواهد شد و فرمانده ناجا به برترین‌ها هدایایی تقدیم خواهد کرد.

برگزاری جلسه سه جانبه برای ساماندهی وضعیت متکدیان

منتظر المهدی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه سه جانبه‌ای برای ساماندهی به وضعیت متکدیان با شهرداری و بهزیستی افزود: پلیس آمادگی این را دارد که سیمای شهر و کشور را از متکدیان پاک کند. مسئولان در شهرداری و بهزیستی نیز همکاری‌های لازم را در این زمینه با پلیس انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند با عدم کمک به متکدیان  در  این زمینه کمک زیادی به مسئولان کنند. مردم از سر دلسوزی به این افراد کمک می‌کنند و سبب می‌شوند که بازارشان گرم بوده و از تکدی‌گری دست نکشند.

منتظرالمهدی در ادامه نشست خبری امروز خود درباره برخورد با مسافربرهای شخصی گفت: مردم باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند و سوار وسایل نقلیه‌ای که عمومی نیستند، نشوند. پلیس ‌آنقدر نیرو ندارد که به همه اتومبیل‌ها نظارت کند و بگوید که مسافرکشی نکنید. مردم نیز باید در این زمینه کمک کنند. اگر مردم به این موضوع توجه کنند، مسئله راحت‌تر حل می‌شود. با این وجود در صورت بروز تخلف و شکایت از سوی افراد پلیس سریعا به آن رسیدگی خواهد کرد.

با بی‌انضباطی در تردد موتورسواران مواجه هستیم

وی همچنین درباره تردد موتورسواران در پیاده‌روها و تخلفاتی که این افراد انجام می‌دهند، گفت: ما با بی‌انضباطی در تردد موتورسواران مواجه هستیم و انشاالله در طرح‌هایی که نیروی انتظامی پیش رو دارد، اقدامات عملی مناسبی در برخورد با موتورسواران متخلف انجام خواهد شد.

منتظر المهدی با اشاره به اینکه در این زمینه در عرصه فرهنگی باید کارهایی انجام شود گفت: بخشی از این ها بر عهده پلیس است در مسائل فرهنگی دیگر سازمان‌ها نیز باید پای کار بیایند و به پلیس در این زمینه کمک کنند.

وی همچنین درباره همکاری پلیس با سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مواد مخدر گفت: 12 دستگاه متولی این امر هستند و نیروی انتظامی آخرین ایستگاه مبارزه با مواد مخدر است. سازمان‌ها و مراکز مردم نهاد باید پای کار بیایند، البته اراده جدی  برای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و امیدواریم ایده‌ها و طرح‌های جدید در این زمینه اثرگذار باشد و به نتیجه برسد.

مجوز اداره اماکن ناجا، شرط کافی برای برگزاری کنسرت

منتظرالمهدی درباره برگزاری کنسرت و مجوز‌های مربوط به آن، گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین پلیس و وزارت ارشاد وجود داشته و اخیراً‌ نیز این هماهنگی افزایش یافته است. برای برگزاری هر کنسرت اخذ مجوز محتوایی از وزارت ارشاد شرط لازم است، ولی کافی نیست و شرط کافی برای برگزاری کنسرت مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی است.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: همکاران من در نیروی انتظامی در جهت پیشگیری از رخدادهای دردسرساز احتمالی به موضوع ورود می‌کنند و پیشگیری انجام می‌دهند و چنانچه مجوز برگزاری کنسرت توسط وزارت ارشاد و نیروی انتظامی صادر شده باشد، این کنسرت‌ها قطعاً‌ اجرا خواهد شد و هیچ کنسرت دارای این دو مجوز توسط پلیس ضبط نشده ونمی‌شود.

به روزه‌خواران تذکر کافی داده شد

وی در رابطه با روزه‌خواری در ماه رمضان و برخورد پلیس با این موضوع گفت: در برخی موارد برخی توانایی روزه گرفتن ندارند و برخی نیز از روی غفلت روزه‌خواری می‌کنند که برخی از مردم این موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کنند که از آنها تشکر می‌‌کنم. همکاران ما در مواردی که روزه‌خواری را مشاهده کردند، تذکرهای کافی را انجام داده‌اند و در بیشتر موارد تمکین می‌شد و در صورت مقاومت با آنها برخورد صورت می‌گرفت.

درباره آزادی متهمان جرایم خشن قوه‌قضائیه باید پاسخگو باشد

منتظرالمهدی در رابطه با سؤالی مبنی بر آزاد شدن متهمان اقدامات خشونت‌آمیز توسط قوه قضاییه گفت: این موضوع را بیشتر باید قوه قضاییه پاسخگو باشد، ضمن اینکه معمولاً در هر دستگاهی محدودیت‌هایی وجود دارد که ان‌شاءالله برطرف خواهد شد ولی دغدغه همه مسئولان آن است که مشکلات برطرف شود و امیدوارم پلیس درونی همه ما که بهترین پیشگیری‌کننده از جرایم است، در ما بیدار شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز