خبرگزاری کار ایران

کمک 3 هزار میلیارد تومانی خیرین به بخش سلامت

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۳۸۳

قائم مقام مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه در گذشته کمک‌های مردمی در حوزه بهداشت و درمان، چندان سازمان‌دهی شده نبود، افزود: در دوره جدید و با حضور وزیر بهداشت در مجمع خیرین حوزه سلامت، اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

به گزارش ایلنا؛ سید عباس پورهاشمی شب گذشته در نشست هم‌اندیشی خیرین سلامت استان قم که در مدرسه امام سجاد (ع) برگزار شد، اظهار کرد: ایرانیان مردمی متدین هستند و هرجا مسئولان نظام اعلام کرده‌اند که نیاز به حضور مردمی وجود دارد، مردم هم این کار را انجام داده‌اند که ساخت مدرسه و بیمارستان بخشی از این حضور همیشگی است.

قائم مقام مجمع خیرین حوزه سلامت با بیان اینکه برخی خیرین کمک‌های چندین میلیاردی در این زمینه داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 200 مرکز در دانشگاه‌ها و شهرستان‌ها ایجاد شده است که این مراکز کاملا مردمی و با حمایت دولت هستند.

وی ادامه داد: 6 هزار نفر عضو هیئت امنا در مراکز مجمع خیرین حوزه سلامت و ده‌ها هزار خیر هم در این امر مشارکت دارند و میزان مشارکت برای توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در کشور بیش از 3 هزار میلیارد تومان است ضمن اینکه 13 میلیون متر مربع زمین در بهترین مناطق شهرها برای این منظور تخصیص داده شده است.

پورهاشمی از احداث 3200 واحد مرکز و خانه بهداشت در سراسر کشور به همت مجمع خیرین حوزه سلامت خبر داد و گفت: توجه وزیر بهداشت به مناطق محروم و روستاها از دیگر بخش‌های مهم در دوره جدید به شمار می‌رود.

قائم مقام مجمع خیرین سلامت کشور عنوان کرد: تجهیز و تامین نیروی خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی از دیگر نکاتی است که دولت و وزارت بهداشت توجه لازم را به این امر دارند.

وی در پایان یادآور شد: 2 هزار واحد خانه بهداشت دیگر مورد نیاز سراسر کشور است که حدود 1000 واحد آنها ساخته شده است و سایر این مراکز نیز در حال احداث است.

 در این نشست آیت الله مکارم شیرازی، دکتر هاشمی وزیر بهداشت، دکتر ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعی از مسوولان و مدیران حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز