خبرگزاری کار ایران

آسیب شناس اجتماعی:

پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کتب دبستانی‌ها گنجانده شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۹۲۸

کارشناس آسیب های اجتماعی گفت: بهترین راهکار اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که اکنون به دغدغه اصلی جامعه تبدیل شده آن است که مباحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در کتاب های آموزشی و اجتماعی مقطع دبستانی هم گنجانده شود.

به گزارش ایلنا، منصور الله وردی افزود: باید انواع مواد مخدر صنعتی و مواد محرک، عوارض و آسیب های ناشی از آن به زبان ساده و قابل فهم برای دانش آموزان در قالب کتاب های آموزشی تعریف شود و باید فرزندان را از بحث های پیشگیری از اعتیاد آگاه کنیم.

وی با بیان اینکه نباید دانش آموزان را از اعتیاد و روبرو شدن با معتاد ترساند، ادامه داد: مشاهدات عینی تاثیر بسیار زیادی در آنان برای دوری از مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها دارد و در بزرگسالی آسیب های کمتری به آنان وارد می شود.

الله وردی با تاکید بر اینکه باید آموزش را از دوران کودکی آغاز کرد، گفت: متاسفانه کودکان را به دلایل مختلف از آموزش پیشگیری از اعتیاد منع می کنیم و وقتی این موضوع به بحران اجتماعی تبدیل می شود آن وقت بدنبال راهکار می گردیم، باید مطالب به راحتی در اختیار کودکان قرار گیرد تا در بزرگسالی از پدیده معتاد شدن مصون بمانند.

بنابراعلام ستاد مبارزه با موادمخدر، وی با اشاره به اینکه خانواده و وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش در راس اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر قرار دارند، گفت: برگزاری اردوهای آموزشی از طریق این نهادها می تواند دانش آموزان و دانشجویان را در برابر عدم مصرف مواد مخدر توانمندتر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز