خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هموفیلی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

خروج 2 هزار بیمار هموفیلی از شمول بیماران خاص

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۴۱۸

رئیس کانون هموفیلی ایران از خروج 2 هزار بیمار هموفیلی از شمول بیماران خاص خبر داد.

احمد قویدل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه کماکان موضوع خروج بیماران از تامین اجتماعی مهمترین مساله بیماران هموفیلی است، گفت: این موضوع سبب شده است که برخی از بیماران ما از دریافت برخی خدمات محروم شوند.

وی افزود: پیش از این بیماران ما خدمات را به صورت رایگان از تامین اجتماعی دریافت می‌کردند، اما این تقسیم‌بندی سبب شده است که بخشی از بیماران ما برای دریافت خدمات مورد نیاز دچار مشکل شوند.

قویدل با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی هیچ پاسخ قانع کننده‌ای درباره این مساله نداده است، گفت: 15 بیماری بر اساس تعریف وزارت بهداشت به عنوان بیماری خاص در حوزه اختلالات انعقادی شاخته می‌شوند که معروف‌ترین اختلال انعقادی هموفیلی است.

رئیس کانون هموفیلی ایران تصریح کرد: از این 15 بیماری دو نوع مربوط به کمبود فاکتور 8 و 9 می‌شود که در اصطلاح به آن هموفیلی می‌گویند. سازمان تامین اجتماعی از این نامگذاری استفاده کرد و بقیه اختلالات انعقادی را از شمول بیماران خاص خارج کرد.

وی خاطر نشان کرد:‌ ما در این مدت در حوزه‌های مختلف این موضوع را پیگیری کردیم و نامه رسمی به وزیر رفاه نوشتیم و خواستار پیگیری این موضوع شدیم، اما تا جایی که اطلاع دارم، سازمان تامین اجتماعی از پاسخ به وزارت رفاه هم خودداری کرده است.

قویدل گفت: بیماران هموفیلی که از شمول بیمه خاص سازمان تامین اجتماعی خارج شده‌اند، 20 سال مشمول دریافت خدمات بوده‌اند، اما اکنون تنها داروی این بیماران رایگان است و برای استفاده از باقی خدمات باید فرانشیز بپردازند.

رئیس کانون هموفیلی ایران درباره اینکه چه تعداد از بیماران هموفیلی دچار این مشکل شده‌اند، گفت: بر اساس آمار ثبت شده ما حداکثر 2 هزار نفر از بیماران هموفیلی از مجموع 11 هزار بیمار هموفیلی دچار این مشکل شده‌اند. باید بررسی شود که این 2 هزار نفر چه بار مالی به این سازمان تحمیل می‌کرد؟

وی گفت: پیش از طرح تحول سلامت، سازمان تامین اجتماعی در رده اول ارائه دهنده خدمات به بیماران خاص بود، اما الان این جایگاه را ترک کرده‌است و هیچ توجیهی برای این مساله وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز