خبرگزاری کار ایران

از سوی میرزاده؛

آخرین مهلت استعفای روسای واحدها برای شرکت در انتخابات اعلام شد

رئیس دانشگاه آزاد آخرین مهلت استعفای روسای واحدهای دانشگاه آزاد برای شرکت در انتخابات مجلس را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، حمید میرزاده با تاکید بر اینکه بخشنامه مذکور مصوب مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: این بخشنامه‌ در اواسط اردیبهشت ماه به همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد که طبق آن هرکدام از روسای واحدهای دانشگاه که قصد کاندیدا شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند باید قبل از ۲۷ خردادماه از مسئولیت خود در دانشگاه استعفا دهند.

وی ادامه داد: ابلاغ این بخشنامه به همه واحدها نشان دهنده این پیام است که روسای واحدها حق دخالت در انتخابات را ندارند، جایگاه دانشگاه، یک جایگاه علمی، فرهنگی، اسلامی، فناوری و پژوهشی، رسالت ما توسعه کارآفرینی دانش بنیان است و این عرصه‌ها آنقدر وسیع و عمیق هستند که اگر رییس یک واحد بخواهد به وظایف خود عمل کند فرصتی برای فعالیت سیاسی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه مسئولین دانشگاه آزاد از دخالت یک سویه و جانب‌دارانه از جناح و یا کاندیدای خاص منع شده‌اند، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مستقل است و بدهی به گروه‌ها، احزاب و جناح‌های چپ و راست ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: این دانشگاه در چارچوب نظام و مقررات کشور، قوانین دانشگاه و اسناد بالادستی نظام فعالیت می‌کند و با تخلفاتی مبنی بر اینکه فردی از امکانات دانشگاه آزاد له یا علیه کاندیدایی استفاده کرده است، طبق مقررات برخورد می‌شود.

 
کد خبر : ۲۸۴۲۵۷