خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تمدید 2 ساله ارزشیابی توصیفی/ هیچ اتفاق جدیدی در محتوا ایجاد نشده است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ اتفاق جدیدی در محتوای ارزشیابی توصیفی ایجاد نشده است، گفت: برای سال تحصیلی آینده بر اهمیت دروس ریاضی و فارسی در مقطع ابتدایی تاکید بیشتر شده است.

محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، تجدیدی و تکرار پایه به مقطع ابتدایی بازگشته است، گفت: تکرار پایه در مقطع ابتدایی چیز جدیدی نیست و در آیین نامه ارزشیابی توصیفی اتفاق جدیدی نیفتاده و فقط ارزشیابی برای دو سال دیگر در شورای عالی آموزش و پرورش تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه تکرار پایه از قبل در ارزشیابی توصیفی وجود داشته، منتها اسمش تجدیدی نبوده است؛ افزود: اگر بر اساس ارزشیابی دانش‌آموز از سوی معلم در خرداد ماه، احساس شود که لازم است تلاش بیشتری از سوی دانش آموز صورت گیرد، دانش‌آموز باید در طول تابستان جبران کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ادامه داد: در چنین شرایطی معلم دانش‌آموز را به کلاس‌های جبرانی در مدارس معرفی یا از او پروِژه ای طلب می‌کند و یا برای یادگیری بهتر از اولیا دانش آموز کمک می‌گیرد.

دیمه‌ور خاطرنشان کرد: پس از آن مجددا معلم یک ارزشیابی از دانش‌آموز به عمل می‌آورد که اگر  وضعیت استانداردی داشته باشد، به پایه بالاتر معرفی و اگر کسب نکند، دوباره  تحصیل در همان پایه تکرار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از نظر محتوایی هیچ اتفاقی در ارزشیابی توصیفی نیفتاده است، گفت: البته برای سال تحصیلی آینده بر اهمیت دروس ریاضی و فارسی در مقطع ابتدایی تاکید بیشتر شده است؛ چرا که این دو درس، پایه هستند و بررسی ما نشان داده که باید بر کیفیت یادگیری در این دو درس تاکید ویژه تری صورت گیرد؛ به صورتی که اگر دانش آموزان در این دو درس توصیف "نیازمند تلاش بیشتر" را بگیرند، با نظر شورای مدرسه پایه ای که در آن قرار دارند، تکرار می‌شود.

ِ

کد خبر : ۲۸۰۴۳۴