خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس مسوول سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش کاشان؛

دومین جشنواره تجربه‌های بر‌تر حوزه سنجش و ارزشیابی فرهنگیان برگزار می‌شود

کد خبر : ۲۲۷۶۱۹

دومین جشنواره تجربیات بر‌تر حوزه سنجش و ارزشیابی فرهنگیان این شهرستان در بهمن سال جاری برگزار می شود.

کار‌شناس مسوول سنجش و ارزشیابی تحصیلی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: دومین جشنواره تجربیات بر‌تر حوزه سنجش و ارزشیابی فرهنگیان این شهرستان در بهمن سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، «ماشا اله مشکینی» در گفتگو با خبرنگاران افزود: این جشنواره با هدف آشنایی مدیران و معلمان با شیوه‌های نوین ارزشیابی و نقش آن در مسیر فرایند یاددهی و یادگیری انجام می‌شود.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: به استناد بندهای سوم و هفتم ماده ۱۹ این سند، اصلاح نظام ارزشیابی برای تحقق پیشرفت تحصیلی با استفاده از راهکارهای علمی و مشارکت فرهنگیان یک ضرورت است.

به گفته وی، این جشنواره در دو محور تجربه‌های سنجش و ارزشیابی منطبق با آیین نامه برای مدیران و معلمان مدارس و ابتکارات فردی و حرفه‌ای برای کارکنان اداری مدارس و کارکنان حوزه سنجش و ارزشیابی ادارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

دبیر دومین جشنواره تجربیات بر‌تر فرهنگیان کاشان گفت: در محور اول، وضعیت فعلی فرآیند اجرای انواع ارزشیابی مرسوم و اقدام‌های مدیران و معلمان برای اصلاح و بهبود این روند، ارزیابی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در محور ابتکارات فردی نیز، شیوه‌های به‌کارگیری ابزار و راهکارهایی مثل تصویر و نمودار، برای تشویق تخیلات، تقویت اعتماد به نفس، ایجاد آرامش و احساس امنیت دانش‌آموزان در فرآیند ارزشیابی مورد داوری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این جشنواره در دو مرحله منطقه واستانی برگزار می‌شود که در هر محور هشت نفر برگزیده مرحله شهرستان به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

مشکینی افزود: آثار بر‌تر در خصوص شناسایی شیوه‌ها و ابزارهای نوین، ایجاد انعطاف و تنوع، اشاعه شیوه‌های فرآیندمحور در سنجش و ارزش‌یابی برای بهبود فعالیت‌های یاددهی و یادگیری مستند‌نگاری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز