خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره تجربیات برتر در حوزه سنجش و ارزشیابی در اصفهان

کد خبر : ۲۱۸۴۸۴

جشنواره تجربیات برتر در حوزه سنجش و ارزشیابی در دو محور تجربیات برتر و نوآوری در اصفهان برگزار می‌شود.

رییس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی جشنواره تجربیات بر‌تر گفت: همانطور که روش‌های تدریس تغییر می‌کند در موضوع ارزشیابی و سنجش نیز نوآوری‌های جدید باید مد نظر قرار گیرد و بایستی همکاران فرهنگی جهت توانمند سازی و ارتقاء سطح عملکرد خود تلاش کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، «کمالی» اظهار داشت: جشنواره تجربیات بر‌تر در حوزه سنجش و ارزشیابی در دو محور جداگانه اجرا می‌شود که محور اول تکیه بر تجربیات همکاران در زمینه ارزشیابی تحصیلی با توجه به آیین نامه‌ها دارد و محور دوم ابتکارات فردی و حرفه‌ای همکاران را شامل می‌شود.

کمالی تصریح کرد: در محور دوم که ابتکارات فردی است تمام همکاران فرهنگی می‌توانند شرکت کنند و در قسمت ابتکارات حرفه‌ای فقط کار‌شناسان ادارات و عوامل اجرایی مدارس مجاز به شرکت هستند.

وی افزود: در محور اول که تکیه بر تجربیات همکاران در زمینه ارزشیابی تحصیلی است، کمیته داوران هر ناحیه و منطقه که متشکل از سرگروه‌های تخصصی هر درس، کار‌شناسان حوزه سنجش و یک نفر از مدیران منتخب مدارس هستند، هشت نفر را از بین آثار ارائه شده انتخاب و جهت رقابت به استان معرفی می‌کنند.

رییس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در محور دوم کمیته داوران ناحیه و منطقه، تعداد پنج نفر را به استان معرفی می‌کنند.

رییس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: از آنجا که شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی و توصیفی است لذا انتظار می‌رود تجربیات بر‌تر در این دوره در راستای اجرای موثر این نوع ارزشیابی تدوین و ارائه شود.

کمالی از مدیران مدارس خواست تا ترتیبی اتخاذ کنند تا همکاران در این طرح، شرکت حداکثری داشته باشند.

وی افزود: این جشنواره در سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود و معلمانی که در طرح یاد شده شرکت فعال داشته باشند به نحو مقتضی از طریق منطقه و استان تقدیر می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز