خبرگزاری کار ایران

ایلام،بالاترین شاخص اهدای خون زنان را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۱۵۵

ایلام، سمنان و کهگیلویه و بویر احمد به عنوان سه استان با بالا ترین شاخص رشد اهدای خون بانوان معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، استان ایلام با شاخص اهدای خون بیش از ۸ درصد و افزایش بیش از ۶ دهم درصد رتبه نخست را در این زمینه به دست آورده است. همچنین استان سمنان با شاخص نزدیک به ۶ درصد و رشد شاخص نزدیک به ۶ دهم درصد دومین استانی است که توانسته است همسو با سیاستهای جذب بانوان اهدا کننده عمل کند.

سومین استان با شاخص رشد ۵ دهم درصدی کهگیلویه و بویراحمد است که هنوز درزمینه جذب بانوان اهدا کننده باید تلاش زیادی کند زیرا شاخص اهدای خون در این استان کمتر از شاخص کشوری اهدای خون بانوان است و کمی بیش از ۳ درصد اهدا کنندگان این استان زن هستند.

بنا براین گزارش اداره کل انتقال خون استان لرستان موفق شده است به شاخص اهدای خون بیش از ۹ درصدی دست یابد که البته در این شاخص نسبت به سال گذشته بهبودی حاصل نشده است.

آمار سال ۹۳ نشان می دهد استان ایلام دومین استانی است که برتری خود را در آمار اهدای خون بانوان حفظ کرده است و پس از آن استان مرکزی با آمار بیش از ۷ درصد اهدای خون بانوان از نظر شاخص اهدای خون بانوان در رتبه سوم قرار می گیرد که این استان نیز شاخص اهدای خون بانوان را ۳ درصد بهبود بخشیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز