خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تشریح کرد:

اقدامات سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در هفته سلامت

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۱۶۷

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت مناسب خیرین و داوطلبان هلال احمر برای کمک به آحاد جامعه در حوزه سلامت ،اقدامات این سازمان در هفته سلامت را تشریح کرد

به گزارش ایلنا، فرحناز رافع گفت: امسال همزمان با هفته سلامت، دو شاخص آموزش و مشارکت پذیری جامعه در زمینه بهره‌مندی بیشتر جامعه از خدمات بهداشتی در سلامت و ارتقای سطح آن به عنوان اهداف برنامه‌های داوطلبان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه منظور از بهره‌مندی ،بهره‌مندی آحاد مردم از خدمات است افزود: به این صورت که مردم در هر سطحی از هر فرهنگ، سواد و امکانات مالی در سراسر کشور بتوانند بنا بر نیاز خود از خدمات پیشگیرانه رایگان بهره‌مند شوند و حتی اگر مردم نیاز خود را تشخیص ندادند، خیرین و داوطلبان سلامت موظفند که بدون هیچ چشمداشتی این خدمات را در اختیار مردم قرار دهد.

وی در تشریح کیفیت و کمیت برنامه‌های این سازمان در هفته سلامت سال جاری، اظهار کرد: با برپایی ۵۲۳ چادر سلامت در سراسر کشور، خدمات سلامت از جمله ویزیت، تست فشار و قند خون به ۵۵ هزار و ۶۲۹ تن از مردم ارائه شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ادامه برگزاری ۶۷ نمایشگاه تخصصی بهداشت و سلامت و همچنین جشنواره غذاهای سالم را مورد اشاره قرار داد و گفت: تاکید اسناد بالادستی در جمعیت هلال احمر، جایگاه تامین سلامت جامعه را به ‌عنوان حاصل آموزش و ارتقای فرهنگی یک ملت می‌داند و طبیعی است در حوزه برنامه‌های آموزشی این سازمان، دو مقوله بیش از همه مورد توجه هستند، نخست خانواده و سپس آموزش‌ همگانی، بر همین اساس ۴۹۵ دوره آموزشی در سطوح مختلف در هفته سلامت برپا شد.

وی در ادامه به برنامه عیادت از بیماران به ویژه بیماران خاص در بیمارستان‌ها و منازل سالمندان پرداخت و تصریح کرد: سنت حسنه عیادت در حالی در ایام هفته سلامت ترویج شد که در کنار آن داوطلبان تلاش می‌کنند در جهت همدردی و نیز رسیدگی به مشکلات این گونه از بیماران با ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی با مراکز درمانی همکاری کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در این هفته بیش از ۵۵ هزار و ۶۱۷ بیمار و ۲ هزار و ۸۶۱ تن از معلولان و سالمندان از خدمات داوطلبان بهره‌مند شدند.

به گفته رافع، آمار ارائه شده بر اساس اطلاعات دریافتی از ۲۶ استان کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز