خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو:

200 هزار کارگرساختمانی آموزش دیده در تهران داریم/ سامان‌دهی کارگران فصلی در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۷۸۴

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر از وجود 200 هزار کارگر ساختمانی آموزش دیده در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در مراسم تجلیل از نمایندگان کارگران شهرداری تهران ضمن تبریک روز و هفته کارگر و تشکر از داریانی معاونت توسعه و منابع انسانی شهرداری تهران به خاطر رفع تبعیض و توجه به مزایای و حقوق کارگران شهرداری تهران گفت: همه شرکت‌ها و سازمان‌ها باید از چارچوب‌هایی که معاونت منابع سازمانی تنظیم می‌کنند پیروی کنند و پرداخت مزایا در تمام شرکت‌ها به همین شکل است و نباید هر شرکتی برای خود و بنا به سلیقه خود مزایا پرداخت کند.

وی درباره فعالیت‌های جاری فراکسیون کارگری گفت: موضوعات مرتبط با بازنشستگان، همسان‌سازی وسایر مزایای مرتبط با کارگران از اقدامات انجام شده در فراکسیون بوده اما یکی از مهم‌ترین اقدامات مربوط به تشکیل تعدادی کارگروه در مجموعه فراکسیون کارگری و با همکاری نمایندگان کارگران شهرداری است.

سرخو ادامه داد: این کارگروه‌ها شامل کارگروه کارهای سخت و زیان‌آور، کارگروه همسان‌سازی، کارگروه امور رفاهی، کارگروه شوراها و تشکل‌ها، کارگروه بیمه و درمان و کارگروه آموزشی است.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت بحث آموزش اظهار کرد: خواهش می‌کنم بحث آموزش را در شوراها جدی بگیرید و سعی کنید دانش کارگران را در خصوص کار و تامین اجتماعی ارتقا دهید.

وی با اشاره به طراحی موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی در شهرداری تهران ادامه داد: بحث ساماندهی مربوط به شهرداری، بحث آموزش مربوط سازمان فنی و حرفه‌ای، بحث معرفی شغل مربوط به اداره کل استان تهران و بحث مربوط به بیمه مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: برای انجام اقدامات مذکور جلسات متعددی با مسوولان داشتیم و در این راستا اقداماتی انجام شد و تنها امضای صورتجلسه نهایی مانده است.

رییس فراکسیون کارگری با اشاره به وجود خانه عمران گفت: اگر مردم تهران کار ساختمانی داشته باشند می توانند به خانه عمران مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند فردی که به منزل و یا محیط کار خود می برند، به لحاظ گزینشی انسان سالمی است. از طرف دیگر سابقه کاری و بیمه کارگر نیز حفظ می شود.

سرخو خاطرنشان کرد: در شهر تهران 200 هزار کارگر ساختمانی آموزش دیده وجود دارد اما طرح ساماندهی کارگران از کارگران ساختمانی شروع شده و باید باقی کارگران همچون کارگران فصلی را در مراحل بعدی سامان دهی کنیم.

وی با بیان اینکه تصمیمات گرفته شده در سیستم مدیریت شهرداری و شورای شهر از طریق کارگران به اجرا در می‌آیند تاکید کرد: به مردم تهران با محبت و از روی ادای وظیفه خدمات رسانی کنید. چرا که مردم ما قدر شناس بوده و متوجه محبت در ارایه خدمت می‌شوند.همچنین از شما خواهش می کنیم به عنوان نماینده کارگری نسبت به تخلف از قوانین و مقررات حساس باشید.لازم نیست اقداماتی عملی کنید همین که مدیران مربوطه را با تخلفات آشنا کنید، کافی است.

سرخو در ادامه توضیح داد: به عنوان مثال کارگران شرکت واحد از اذان صبح تا نیمه شب فعالیت می کنند اما اگر یک مسوول خط در ارایه خدمات به مردم تخطی کوچکی داشته باشد تمامی زحمات انجام شده مخدوش می‌شود.

رییس فراکسیون کارگری تاکید کرد: خواهش می‌کنم تکالیف قانونی را به بهترین نحو انجام دهید همانطور که مدیریت شهری نیز وظیفه دارد حقوق قانونی شما را به صورت کامل پرداخت کرده و از شما وخانواده‌هایتان حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز