خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت وگو با ایلنا:

مدیریت مناطق با همکاری جوامع محلی؛ اولویت کاری سازمان محیط زیست در سال جدید

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت مناطق حفاظت شده با همکاری مردم محلی و ایجاد قرق‌های بومی برای حفاظت از حیات وحش را از مهم ترین اولویت های خود در سال جدید اعلام کرد.

احمد علی کیخا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد اولویت‌های کاری معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در سال جاری اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که در سال 94 برآن متمرکز شده و سعی می‌کنیم که آن را عملی کنیم، اجرای طرح‌های مدیریت مناطق با حفاظت و مشارکت مردم و جوامع محلی است.

وی ادامه داد: همچنین راه اندازی قرق‌های بومی و اختصاصی برای حفاظت از حیات وحش نیز دیگر اولویت ماست. اگر بتوانیم در حوزه حفاظت از حیات وحش در مناطق حفاظت شده موفق باشیم و این دو طرح را اجرایی کنیم، اقدام بزرگ و رویکرد جدیدی در حوزه حفاظت از زیستگاه‌ها و گونه‌های مهم گیاهی و جانوری صورت خواهد گرفت.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد ایجاد قرق‌های بومی توضیح داد: قرق اختصاصی به این معناست که در مناطق آزاد و نه در مناطق حفاظت شده، مردم و جوامع محلی در محدوده‌ای که شورای عالی محیط زیست تعیین کرده است، با امکانات بومی منطقه را مدیریت کنند تا متخلفین نتوانند در این مناطق به حیات وحش آسیب برسانند و اگر قرار است؛ منافعی در پی باشد، خود مردم محلی از آن منتفع شوند.

کد خبر : ۲۶۱۴۷۵