خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

طرح پیاده راه 17 شهریور مغازه‌داران را متضرر کرد

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۴۱۷

عضو شورای شهر تهران گفت: در طرح پیاده راه 17 شهریور تنها به پیوست فرهنگی توجه شده است و پیوستهای اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار نگرفتند به نحوی که مغازه داران این منطقه واقعا متضرر شده اند.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مشکلات مربوط به پیاده راه 17 شهریور و میدان امام حسین(ع) گفت: در خصوص زیباسازی میادین در دوره سوم و چهارم شورای شهر مصوباتی داشتیم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انطباق سیما و منظر شهری با فرهنگ و اعتقادات و لحاظ شدن معماری اسلامی در آن مجوز ایجاد تغییر در تعدادی از میادین را دادیم که میدان امام حسین(ع) از آن جمله است.

وی با بیان اینکه در این طرح بنابود؛ تنها میدان امام حسین(ع) تغییر کند، گفت: قرار نبود؛ مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا را در قالب طرح پیاده راه سازی تغییر دهند، چنانکه امروزه به دلیل این اقدام مشکلاتی را به وجود آمده است.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت توجه به پیوستهای فرهنگی ،‌اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی هر طرح پیش از انجام آن خاطر نشان کرد: به نظر من در طرح پیاده راه 17 شهریور تنها به پیوست فرهنگی توجه شده است و پیوستهای ترافیکی و اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار نگرفتند، به نحوی که مغازه داران این منطقه واقعا متضرر شده اند.

قناعتی با اشاره به حضور حدود 450 مغازه دار در این منطقه گفت: این افراد گاهی در مقابل شورای شهر تجمع کرده و اعتراض خود را بیان می کنند و این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد که برخی از این کسبه بیش از 50 سال است که در این منطقه کار می کنند.

وی با بیان اینکه این مغازه داران طی سه سال اخیر نتوانستند؛ کاسبی کنند و برایشان مشکلات اقتصادی ایجاد شده است، اظهار کرد: بحث ترافیکی این منطقه نیز از دیگر مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، چراکه در حال حاضر این خیابان مسدود شده و مردم از خیابانهای حاشیه ای و کوچه ها استفاده می کنند که این موضوع باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا در این منطقه شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین این موضوع باعث افزایش بزه در این منطقه شده است، در حالی که در گذشته چنین نبوده و دلیل این اتفاق عدم توجه به پیوست اجتماعی این طرح بوده است.

قناعتی ادامه داد: براساس شکایات مردم، کمیسیونی متشکل از کمیسیون های مربوطه تشکیل شد و در این کمیسیون برای یافتن راهکاری مناسب که بتوان با حداقل خسارت (با توجه به هزینه های انجام شده) کمی از مشکلات مردم را رفع کرد، بررسی هایی انجام شد.

وی عنوان کرد: درخصوص  ترافیک بحث بازگشایی برخی مسیرها وجود دارد و در خصوص ضرر مغازه داران نیز پیشنهاد شده است که کاربری مغازه ها تغییر کند و در بحث اجتماعی نیز بنا شد؛ بررسی های بیشتری در حوزه پیشگیری انجام شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه رسیدگی به این مسائل کمی طولانی شده و مردم آزار می بینند، گفت: امیدوارم روسای کمیسیون ها و معاونتهای مربوطه سریعتر تصمیم گیری کرده تا مشکلات مردم محل و بویژه کسبه حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز