خبرگزاری کار ایران

ارسال۹ پرونده مواد محترقه بالای یک صد میلیون تومان به مقامات قضائی

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۷۸۷

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا از کشف بیش از ۳۸ میلیون عدد مواد محترقه طی ۱۱ ماهه گذشته در کشور خبر داد و گفت: ۹ فقره پرونده بالای یک صد میلیون تومان طی این مدت در خصوص مواد محترقه تشکیل و به مقامات قضائی ارسال شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «زمانیان» از اجرای چندین طرح عملیاتی در راستای مبارزه با قاچاق مواد محترقه در کشور خبر داد و گفت: مرحله اول طرح به مدت ۷۲ ساعت در بهمن ماه به اجرا درآمد و ماموران ما موفق شدند ۳ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴۶ عدد انواع مواد محترقه و بیش از ۴ تن مواد اولیه ساخت را کشف کنند.

اجرای دو طرح سراسری مبارزه با قاچاق مواد محترقه

وی افزود: ماموران همچنین در اجرای این طرح، ۱۷ هزار و ۵۱۳ دستگاه انواع تجهیزات دریافت ماهواره، ۱۰۳ هزار و ۹۴ قلم دارو، ۴۶۴ هزار و ۸۴۵ لیتر فراورده‌های نفتی، ۵ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۳۷۰ نخ انواع سیگار، ۵۰ هزار و ۳۷ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، هزار و ۹۱۰ ثوب البسه، ۲۱ هزار و ۲۷۰ متر پارچه، هزار و ۵۵ قلم لوازم یدکی خودرو، ۳ هزار و ۱۶۳ قلم لوازم خانگی، ۹۶ راس دام، ۱۰۳ هزار و ۹۴ قلم دارو به همراه مقادیر قابل توجهی لوازم صوتی و تصویری، عتیقه جات، مواد غذایی، قطعات کامپیو‌تر، تنباکو و... به ارزش تقریبی ۱۷۵ میلیارد و ۹۳۰ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۱۳۲ ریال کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: در این رابطه ۵۳۵ نفر متهم دستگیر و ۳ باند تهیه و توزیع کالاهای ممنوعه نیز دستگیر شدند.

کشف ۵. ۱۱ تن مواد متحرقه از انباری در حومه تهران

به گفته سردار زمانیان، قبل از اجرای این طرح، چندین محموله مواد محترقه نیز کشف شده بود که مهم‌ترین آن کشف ۱۱. ۵ تن انواع مواد محترقه در یک انباری در حومه تهران بود.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح در شانزدهم اسفند ماه اجرا شد که به کشف ۱۰ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۳ عدد انواع مواد محترقه و بیش از ۱۱. ۵ تن مواد اولیه ساخت مواد محترقه دست ساز، انجامید.

وی کشف ۱۲۹ هزار و ۳۶۰ لیتر فراورده‌های نفتی، ۱۴ تن برنج، هزار و ۸۱۰ ثوب البسه خارجی، ۷۸۳ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۱۳ تن چای خارجی، ۲۲ هزار و ۴۸۲ قلم لوازم خانگی، ۲۱ هزار و ۲۷۰ طاقه پارچه، ۷۱ هزار و ۸۵ قلم لوازم آرایشی، ۱۹۴ هزار و ۵۰۱ قلم دارو، ۸ دستگاه خودرو سواری، ۲۲۶ قلم لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات صنعتی و... را از دیگر دستاوردهای اجرای طرح اخیر برشمرد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا، با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده در مرحله دوم طرح ۶۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این طرح، ۶ باند تهیه و توزیع کالاهای ممنوعه منهدم شدند.

انهدام ۴ باند مواد محترقه طی ۱۱ ماه

سردار زمانیان، با بیان اینکه از ابتدای سال ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز سراسر کشور، عملیات‌های مختلف دیگری را نیز به اجرا درآوردند، گفت: طی ۱۱ ماهه گذشته، ۳۸ میلیون ۱۷۴ هزار و ۳۲۵ عدد انواع مواد محترقه کشف شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، طی ۱۱ ماه گذشته، ۴۸۲ نفر به اتهام قاچاق مواد محترقه دستگیر شدند و ۴ باند نیز در این خصوص منهدم شد.

وی افزود: ۹ فقره پرونده بالای یک صد میلیون تومان طی این مدت در خصوص مواد محترقه تشکیل و به مقامات قضائی ارسال شد.

 موادمحترقه قاچاق ساخت کشور چین و بدون استاندارد

زمانیان مبادی ورودی قاچاق مواد محترقه را استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و کرمانشاه برشمرد و گفت: بیشتر موادمحترقه قاچاق ساخت کشور چین و بدون استانداردهای لازم است که از طریق کشورهای عربی و ترکیه توزیع می‌شوند.

اطلاع رسانی نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارد

وی تصریح کرد: متاسفانه زوایای خوب و نشاط آور چهارشنبه باستانی ایرانی‌ها کمرنگ شده و جای خود را به استفاده از مواد محترقه و منفجره خطرناک داده است بطوری که شاهد اتفاقات تلخی در این شب هستیم لذا شهروندان بویژه جوانان باید مراقب باشند تا شادی این شب را با استفاده از وسایل غیرمجاز و خطرناک، تلخ نکنند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا، یادآور شد: به هراندازه افراد درباره استفاده از موادمحترقه پرخطر بیشتر بدانند بهتر خواهند توانست از وقوع حوادث پیشگیری کنند که در این راستا والدین نقش مهمی دارند. همچنین ساخت و در اختیار قراردادن مواد محترقه کم خطر و فراهم کردن مکان‌های مخصوص برای چنین جشن‌هایی بسیار در کاهش حوادث این شب، موثر است.

وی به نقش رسانه‌ها در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و به خبرنگار ما گفت: اکثر افراد جامعه از رسانه‌های جمعی به خصوص تلویزیون استفاده می‌کنند لذا بسیج کردن رسانه‌ها در ارائه آموزش‌های پیشگیرانه و چگونگی استفاده از مواد محترقه ایمن می‌تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز