خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

یک مرکز علمی برای انتقال تکنولوژی راه‌اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۲۳۸

وزیر علوم گفت: نیازمند تشکیل یک مرکز علمی فناوری هستیم که در آن انتقال تکنولوژی ، تجاری سازی و ثبت اختراع در قالب گروه «نم» صورت گیرد

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فرهادی وزیر علوم در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی گفت: این جشنواره برای شناسایی، معرفی  و تجلیل از پژوهشگران و محققان در سطح ملی و بین‌المللی است و این جشنواره در سطح جهانی معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور 47 کشور نشان از رشد و بلوغ این جشنواره است، گفت: مباحث مربوط به معرفی و تجاری‌سازی  گام ضروری است که باید به آن توجه شود، البته اقداماتی در این راستا انجام شده که باید بیش از اینها توجه شود.

فرهادی با تاکید بر ایجاد ایده‌های فناورانه گفت: خوشبختانه در جشنواره علم تا عمل شاهد بهترین ایده‌ها بودیم و در این راستا باید به دنبال تشکیل بورس ایده‌ها باشیم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در خصوص حمایت از نخبگان علمی و دستیابی به جایگاه مناسب در جهان اسلام و منطقه پیش بینی‌هایی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم با استفاده از سیاست‌های هدفمند و حمایتی، شاهد جامعه توسعه یافته باشیم.

وی با تبریک به دانشمندان و فناوران ایرانی و خارجی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی گفت: در اجلاسی که هفته گذشته برگزار شد؛ بیانیه‌ای تحت عنوان تهران 2015 عنوان شد که بر همکاری‌های علمی با کشورها و تاسیس قطب علمی در کشور که البته پیشنهاد رئیس جمهور محترم نیز هست، تاکید دارد.

وی ادامه داد: نیازمند تشکیل یک مرکز علمی فناوری هستیم که در آن انتقال تکنولوژی ، تجاری سازی و ثبت اختراع در قالب گروه «نم» صورت گیرد و تاسیس این مرکز در برنامه‌ وزارت علوم وجود دارد.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز