خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ایلنا خبر داد:

برگزاری دومین نشست منطقه‌ای معاونت امور زنان و خانواده در یزد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۸۶۴

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از برگزاری دومین نشست تخصصی منطقه‌ای این معاونت از روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه در استان یزد و با حضور معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور خبر داد.

اطهره نژادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه  مسائل مربوط به زنان سه استان چهار محال و بختیاری، اصفهان و یزد  محور برگزاری دومین نشست منطقه‌ای معاونت امور زنان و خانواده است، گفت: در این نشست نماینده ۱۲۰ سمن حضور دارند و در کارگاه‌های آموزشی همکاری‌های تخصصی و شبکه‌ای سازمان‌های مردم نهاد شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین در روز پنج‌شنبه، که اختتامیه این نشست برگزار می‌شود، مقامات دولتی ملی و استانی، استاندار، معاون سیاسی امنیتی استانداران، برخی از مسئولین سازمان‌های غیردولتی در وزارت کشور و مشاور امور زنان و خانواده وزارتخانه‌هایی که با معاونت امور زنان تفاهم نامه همکاری دارند، حضور پیدا کرده و فعالیت‌های خود را در سطح ۳ استان برای سمن‌ها توضیح می‌دهند.

وی در مورد اهداف برگزاری این نشست تخصصی اظهار کرد: ما در دولت یازدهم و در حوزه زنان و خانواده برنامه‌هایی را طراحی کردیم تا توان و اقدامات دستگاه‌هایی را که در این حوزه کار می‌کنند همگرا و هم افزا کنیم و ارتباطمان را با جامعه مدنی قوی‌تر کنیم. بنابراین همکاری‌های شبکه‌ای را برای زود‌تر و بهتر به نتیجه رسیدن و جلوگیری از موازی کاری طراحی کردیم.

نژادی افزود: در ابتدا تصمیم گرفتیم که مسائل زنان را در استانهای مختلف بشناسیم. بنابراین بر اساس آنالیز‌های آماری، وضعیت زنان در مسائل و شاخص‌های مختلف در هر استان را با میانگین کشوری مقایسه کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در هر استان چه مسائلی در حوزه زنان و خانواده وجود دارد.

معاون معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: سپس برای حل این مسائل تفاهم‌نامه‌هایی را با دستگاه‌های مربوطه منعقد کردیم؛ برای نمونه اگر به این نتیجه رسیدیم که در یک استان وضعیت آموزش دختران دچار مشکل است، از آموزش پرورش می‌خواهیم که در جهت حل این مشکل کمک کند؛ آمار‌ها و امکاناتی را نیز در اختیار این دستگاه قرار می‌دهیم و از موضع معاونت امور زنان و خانواده نقش تسهیل‌گری و رصد برنامه را نیز بر عهده می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه برخی مسائل در سطح کشور مطرح هستند که اختصاص به استان خاصی ندارند، گفت: برای حل اینگونه مسائل، قرار شد؛ برخی از دستگاههای خاص با همکاری و در یک فرایند کاری وظایفی را برای خود تعریف کنند و در سطح کشور برای حل این مسائل اقدام کنند.

نژادی اظهار کرد: همچنین برای آنکه مطمئن شویم، تفاهم‌نامه‌های ما به درستی در استان‌ها انجام می‌شود، یک بند به تفاهم نامه‌ها اضافه کردیم تا بر اساس آن دو ناظر بر اجرای این تفاهم نامه نظارت کنند؛ در واقع یک ناظر دولتی که در سطح استان‌ها مشاورین امور زنان و خانواده استانداری هستند به همراه کارگروه‌های زنان وخانواده و یک ناظر تخصصی از سمن‌های متخصص بر اجرای تفاهم نامه‌ها نظارت می‌کنند، زیرا یکی از اهداف سمن‌ها پایش و نظارت کار دولت است.

وی افزود: با این وظایف، اگر سمنی فعال است، فعالیتش بهتر و هدفمند‌تر می‌شود و اگر غیر فعال است دوباره احیا شده و انگیزه برای کار پیدا می‌کند. در کارگاههای آموزشی نشست‌های تخصصی به سمن‌ها این نکته را یادآورمی شویم که از آنجا که همواره با کمبود منابع، زمان و افراد متخصص در حوزه زنان و خانواده روبرو هستیم، توانایی‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اینکه نام نشست‌هایمان را همکاری‌های شبکه‌ای گذاشتیم به این معنا نیست که دولت قرار است در جامعه مدنی شبکه سازی کند بلکه به معنی آن است که مفاهیم همکاری شبکه‌ای را در راستای توانمندی سمن‌ها آموزش دهیم تا سمن‌ها خود بتوانند؛ سمن‌های همسان خود را پیدا و با هم همکاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز