خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد:

پیشنهاد استقرار میز مددکاری در مدارس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۷۶

«برای جلوگیری از کودک‌آزاری در مدارس باید حقوق کودک در مدارس آموزش داده شود و کودکان با این مقوله آشنا شوند.»

رئیس کمیته آسیبهای اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: محرومیت مدارس در سیستان و بلوچستان بیداد می کند بطوری که در مناطقی از زاهدان اصلا مدرسه ابتدایی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه دانشور در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به کودکان کار و بازمانده از تحصیل گفت: آموزش و پرورش یکی از دستگاههایی است که می تواند در کاهش آسیبهای اجتماعی ایفای نقش کند.
وی با تاکید براینکه باید در مدارس میز مددکاری اجتماعی و دارای قدرت مداخله در نظر گرفته شود افزود: در این صورت زمانی که با یک نیمکت مواجه هستیم که خالی از دانش آموز است که شاید آن دانش آموز تبدیل به کودک کار شود مددکار متوجه و موضوع را پیگیری می کند.
دانشور تصریح کرد: اگر طرح و برنامه جامعی در این زمینه نوشته شود به جلوگیری از افزایش کودکان کار کمک می کند.
این عضو شورای شهر تهران به بیان اینکه خیلی از کودکان در حاشیه شهر تهران و همچنین منطقه ۱۵ فاقد شناسنامه هستند افزود: البته در شهرهای جنوبی ایران این موضوع وجود دارد و این مسئله باعثشده است که برخی کودکان نتوانند تحصیل کنند. از همین رو باید تدابیری اندیشیده شود که کودکان فاقد شناسنامه با کارت آموزشی بتوانند تحصیل کنند.
رئیس کمیته آسیب اجتماعی شورای شهر تهران به مسئله کودک آزاری اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از این مسئله باید حقوق کودک در مدارس آموزش داده شود و کودکان با این مقوله آشنا شوند.
دانشور افزود: همچنین به منظور جلوگیری از آسیبهای اجتماعی آموزشهای به دانش آموزان به ویژه در مقطع راهنمایی در رابطه با مواد مخدر و اثرات آن داده شود.
وی بر لزوم آموزش کارآفرینی در مدارس تاکید کرد و افزود: جوانان انتظار دارند جایی استخدام شوند در حالی که کمتر برای کارآفرینی و راه اندازی کسب وکار تربیت شده اند از همین رو اگر دوره های کارآفرینی در مقطع ابتدایی وارد دروس شود ما دیگر مشکل فارغ التحصیل بیکار در آینده نخواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز