خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی آموزش و پرورش خبر داد:

بودجه ۴ میلیارد تومانی برای «یک روز بانشاط» در مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۴۶۴

«انتخاب این ۲۰۰۰ مدرسه از مدارس کشور با توجه به ظرفیت استان ها صورت می گیرد و پنجشنبه ها این مدارس باز هستند و مدیر و عوامل اجرایی در مدرسه حضور خواهند داشت.»

طرح یک روز بانشاط جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در روزهای پنج شنبه در ۲ هزار مدرسه ابتدایی سطح کشور به صورت آزمایشی از سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: رقمی حدود ۴ میلیارد تومان برای طرح یک روز بانشاط در ۲ هزار مدرسه منتخب کشور در نظر گرفته شده است.

حمید رضا کفاش اظهار کرد: طرح یک روز بانشاط جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در روزهای پنج شنبه در ۲ هزار مدرسه ابتدایی سطح کشور به صورت آزمایشی از سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتخاب این ۲۰۰۰ مدرسه از مدارس کشور با توجه به ظرفیت استان ها صورت می گیرد و پنجشنبه ها این مدارس باز هستند و مدیر و عوامل اجرایی در مدرسه حضور خواهند داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس این طرح کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوان با برنامه های فوق برنامه و هنرهای نمایشی در مدارس حضور می یابند یا دانش آموزان به کانون ها می روند.

کفاش در تشریح " یک روز بانشاط " اضافه کرد: دانش آموزان در مدارس ثبت نام می کنند و باتوجه به میل و رغبت خود در بوفه ای از فعالیت های پرورشی شرکت خواهند کرد که البته انتخاب فعالیت ها با توجه به امکانات و شرایط مدرسه متفاوت می شود.

وی با بیان اینکه وجه پرداختی توسط دانش آموزان دراین امر بسیار ناچیز است تصریح کرد: دراین روز امکانات مدرسه به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و همچنین اعتباری از بخش کیفیت بخشی و همچنین مشارکت های اولیا و هیئت امنا به این طرح تزریق می شود و همزمان باز خوردهای این طرح را ارزیابی خواهیم کرد و بر اساس این ارزیابی ها در خصوص ادامه یا توقف این طرح تصمیم گیری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز