خبرگزاری کار ایران

طی هفته گذشته:

حوادثرانندگی در سمنان دو کشته و ۴۶ مجروح بر جا گذاشت

کد خبر : ۱۷۸۸۸۷

«۸۱ درصد از سوانح هفته قبل ناشی از ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و بی توجهی راننده به جلو رخ داده است.»

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: حوادثرانندگی در راه های این استان در هفته گذشته دو کشته و ۴۶ مجروح بر جای گذاشت.

سرهنگ «علیرضا رضوی خبیر» روز شنبه از وقوع ۳۳ فقره حوادثرانندگی فوتی و جرحی در محورهای این اتان خبر داد و گفت: ۶۱ درصد از سوانح در این محورها از نوع واژگونی بوده است.

وی از بی توجهی رانندگان به هشدارها و توصیه های مکرر پلیس انتقاد کرد و گفت: راننده مهمترین نقش را در پیشگیری از واژگونی خودرو بر عهده دارد.

رضوی خبیر خاطرنشان کرد: مقداری استراحت، پرهیز از رانندگی های طولانی مدت و نیز عجله و شتاب از عوامل موثر در کاهش حادثه واژگونی است و رعایت این مسایل سهم مهمی در جلوگیری از این نوع حوادثدارد.

وی تصریح کرد: ۸۱ درصد از سوانح هفته قبل ناشی از ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و بی توجهی راننده به جلو رخ داده است.

رضوی خبیر ساعت های ۱۰ تا ۱۴ را بیشترین بازه زمانی وقوع سوانح دانست و گفت: محور میامی - سبزوار در استان سمنان که ۱۵ درصد حوادثدر آن رخ داده است پرحادثه ترین محور در هفته قبل بوده است.

رییس پلیس راه استان سمنان بر برخورد قاطع ماموران پلیس با رانندگان خاطی تاکید کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام و یا به سامانه ۱۱۰۲۲۰ پیامک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز