خبرگزاری کار ایران

مدیر دبیر خانه کلان‌شهرهای کشور:

درد کلان‌شهرها کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۴۵۸

«درد کلان‌شهرها یعنی کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و درمان آن یعنی توسعه ناوگان کاملاً مشخص است. ضمن اینکه تأثیر توسعه ناوگان حمل و نقل همگانی در کاهش مصرغ سوخت، ارتقای سلامت و بهداشت عمومی و صرفه جویی در زمان و وقت، به لحاظ علمی و کارشناسی قابل اثبات است.»

مدیر دبیر خانه کلان‌شهرهای کشور در نشست معاونان حمل ونقل و ترافیک کلان‌شهرهای کشور که به میزبانی شهرداری تهران برگزار شده بود، گفت: با توجه به این که در لایحه بودجه فرصت خوبی به این منظور ایجاد شده، عدم کمک به توسعه حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها در واقع فروختن زمان است.

به گزارش ایلنا، سید علی میر نجاتی افزود: درد کلان‌شهرها یعنی کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و درمان آن یعنی توسعه ناوگان کاملاً مشخص است. ضمن اینکه تأثیر توسعه ناوگان حمل و نقل همگانی در کاهش مصرغ سوخت، ارتقای سلامت و بهداشت عمومی و صرفه جویی در زمان و وقت، به لحاظ علمی و کارشناسی قابل اثبات است.

وی با اعلام اینکه وزارت کشور به نیابت از شهرداری‌ها در قالب توافقی کلی با وزارت نفت باید در اجرایی شدن وعده وزیر محترم نفت در خصوص کمک به توسعه حمل ونقل عمومی اقدام کند، ‌ تاکید کرد: کلان‌شهرها حداقل سه هزار دستگاه اتوبوس و هزاران دستگاه تاکسی کم دارند، ضمن این که شهرهایمان عموماً قطار شهری ندارند و تهران و مشهد نیز که دارای این امکان می باشند با کمبود قطار مواجه هستند و با کمک دولت، کلان‌شهرها باید به حداقل استاندارد لازم برسند.

مدیر دبیر خانه کلان‌شهرهای کشور درپایان با تاکید براین که نبایدزمان را بیش از این از دست بدهیم، چرا که تا چشم بر هم بزنیم سال تمام می شود، خاطر نشان کرد: با استدلال و منطق و ارائه گزارش کارشناسی و علمی و طرح توجیهی اثبات می کنیم چه ازطریق واردات و چه به وسیله تولید داخل باید نسبت به رفع کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان مهمترین مشکل کلان‌شهرهای کشور اقدام کرده و با همفکری و تعامل مسائل و مشکلات موجود را حل و فصل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز