خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۱۳۰ هزار خانواده ایثارگر/ توضیح درباره پایش سلامت جانبازان شیمیایی

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۱۳۰ هزار خانواده ایثارگر/ توضیح درباره  پایش سلامت جانبازان شیمیایی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تا به امروز نیازهای اولیه بیش از ۱۳۰ هزار خانواده معظم ایثارگری از طریق قراردادهایی که با پزشکان مختلف منعقد شده است و حضور در منزل این عزیزان برطرف شده است.

«سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که این بنیاد تاکنون در راستای پایش سلامت جانبازان شیمیایی چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی که بنیاد در ارائه خدمات خود موفق بوده است توسط بیمه دی بوده است. تلاش کرده‌ایم که در تعامل با معاونت بهداشت و درمان، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های خود را در ارائه خدمات به جانبازان عزیزمان، والدین معظم شهدا، فرزندان عزیز شهدا، همسران شهدا و آزادگان گرامی به‌کار گیرد. 

او افزود: از جمله اقداماتی که سعی کرده‌ایم به صورت متمرکز برای آن برنامه خاص داشته باشد، درباره جانبازان شیمیایی بوده است. پایش سلامت جانبازان در معاونت بهداشت و درمان اتفاق افتاده است. تا به امروز بیش از ۱۳۰ هزار خانواده معظم ایثارگری با همکاری معاونت بهداشت و درمان بنیاد و بیمه دی از طریق قراردادهایی که با پزشکان مختلف منعقد شده است و حضور در منزل این عزیزان، نیازهای اولیه آنان برطرف شده است.

وی اضافه کرد: همچنین نرم‌افزاری دقیقی به نام «دی دار» رونمایی شده است که کاملاً پیشرفته است و ظرفیت‌های متنوعی را ارائه می‌کند. حتی جانبازانی که تاریخچه بیماری آن‌ها  موجود است، می‌توانند وارد این برنامه شوند و از طریق فضای مجازی با پزشک مشاور مسائل خود را مطرح کنند. پزشک مشاور بر اساس تاریخچه بیماری که وجود دارد، نسخه تجویز کرده و داروها را در مواردی که جانبازان به داروخانه‌ها دسترسی ندارند، حتی درب منزلشان تحویل می‌دهد. این خدمت بسیار خوبی است که آغاز شده است. 

اوحدی تصریح کرد: علاوه بر این سامانه تماس ملی ۱۶۷۱ بیمه دی نیز به صورت ۲۴ ساعته در خدمت جامعه ایثارگری است. به طور مثال اگر مادر شهیدی که تنها است، در منزل دچار مشکلی شود، حتی در نیمه‌شب و بدون پناهی مانده باشد، این شماره تماس به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی در مواردی مثل اعزام آمبولانس و انتقال به بیمارستان است. این نیز یکی دیگر از اقدامات خلاقانه‌ای است که صورت گرفته است. 

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در زمینه‌ی آن عهدی که با جامعه ایثارگری در حوزه پیشگیری و درمان بسته‌ایم کم نگذاریم و در ارائه خدمات پایدار باشیم. همچنین از بیمه دی قول داده‌، اگر عزیزی از جامعه ایثارگری به مراکز درمانی مراجعه کرد که طرف قرارداد بنیاد شهید یا بیمه دی نیستند، هزینه‌های آنان را حداکثر ظرف ۷۲ ساعت مسترد کنند. تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی طی یک سال گذشته از ۷۵۰۰ مرکز به بیش از ۱۱۵۰۰ مرکز افزایش یافته است تا شرایط و تسهیلات دسترسی را برای جامعه ایثارگری آسان‌تر کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز