خبرگزاری کار ایران

در دویست و سی و هشتمین جلسه شورا؛

گزارش حسابرسی سازمان عمرانی مناطق با حداکثر آراء تأیید شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۱۹۰

گزارش حسابرسی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت شهر، حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و هشتمین جلسه شورا و در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ تکالیف در گزارشات حسابرسی وجود داشته و یک ماه فرصت داده شد که ایرادات اصلاح شود، اظهار کرد: برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز این فرصت را دادیم و باید به گونه ای اقدام کرد که برای سال ۱۴۰۲ نیز اینگونه نباشد.

کاشانی با تأکید بر انجام تکالیف سازمان عمرانی مناطق، یادآور شد: تعیین تکلیف وضعیت مالیاتی، حساب های سازمان ها و شرکت های منحله و ادغام شده، رعایت مفاد اساسنامه، اقلام راکد حساب های پرداختنی، پیش پرداخت و پیش دریافت ها، اسناد اموال و دارایی های در اختیار و ایجاد زیرساخت های اجرای دستورالعمل مبارزه با پولشویی از جمله تکالیف این سازمان است که باید انجام شود.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا با بیان اینکه اگر قرار است تکالیف گزارشات حسابرسی ضمانت اجرایی نداشته باشد چرا ما این تکالیف را تصویب می کنیم، گفت: این ابهام در مورد دیگر شرکت ها و سازمان ها نیز وجود دارد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه این سازمان از انحلال دیگر سازمان ها و شرکت ها شکل گرفته و ابهام آن از دوره های قبل نیز وجود داشته و هنوز وجود دارد، تصریح کرد: شرکت هایی که ادغام و انحلال آنها انجام شد در آن زمان با پیمانکاران زیادی قرارداد بسته بودند. سازمان هم زمانی که کارهای مناطق را بر عهده گرفت، با قراردادهای متعدد مناطق روبه رو و تکالیف آنها نیز به این سازمان واگذار شد.

وی افزود: معاونت فنی و عمرانی و معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری باید تمرکز ویژه روی این موضوع داشته باشند تا مشکل آن حل شود. ما مشکلی با مدیرعامل سازمان نداریم. سازمان عمران مناطق به پیمانکاران مناطق ۲۲ گانه صدها میلیارد تومان بدهکار است؛ لذا می طلبد که شهردار تهران کارگروهی را تشکیل دهد و مشکل تو در تو و پیچیده سازمان عمرانی مناطق را تعیین تکلیف کند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که گزارش ها از سال ۹۴ قرائت نشده بود، اظهار کرد: بسیاری از ایرادات گزارشات حسابرسی اصلاح و از گزارشات اخیر سازمان عمرانی مناطق حذف شده است. در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها می بینیم که ایرادات سال ۱۴۰۰ در سال ۱۴۰۱ رفع شده است و برخی مشکلات به این دوره باز نمی گردد.

وی اضافه کرد: اداره کل امور مجامع حسابرسی باید کارگروهی تشکیل دهد و تمام سازمان ها و شرکت ها را فرابخواند که تکالیف تعیین تکلیف شود. گزارش تمام سازمان ها و شرکت ها به هیئت رئیسه ارائه شده و مناطق نیز باقی مانده که ارائه خواهد شد. کمیسیون ها می توانند گزارشات را ببینند و پیشنهادات خود را برای اصلاحات ارائه دهند.

مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: معاونت مالی در حال پرداخت مالیات است و این روند به صورت مستمر ادامه دارد. تعداد زیادی پرداخت شده و تعدادی دیگر نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: شرکت ما حاصل ادغام هشت شرکت بوده است و هرکدام بیش از ۲۵ پرونده باز در حال انتقال دارند. تطبیق این موارد با همکاری اداره کل مجامع در حال انجام است. ما به ۲۲ منطقه نامه ارسال کردیم و بدهی ها مشخص شده است. ۴۵۰ میلیارد تومان از مناطق طلب داریم و معادل همین رقم به پیمانکاران بدهکاریم که بلافاصله پس از پاسخ مناطق، تعیین تکلیف انجام خواهد شد.

حق لطفی با بیان اینکه تعیین عضو علی البدل هیئت مدیره باید توسط شهرداری انجام شود و در حیطه اختیارات بنده نیست، یادآور شد: ما مشکلی در این زمینه نداریم و شهرداری می تواند نسبت به تعیین عضو اقدام کند.

وی با اعلام اینکه حسابرسی های ما مشکلی برای تهیه حساب های میان دوره ای ندارد، اظهار کرد: اقلام سازمان تعیین تکلیف شده و در گزارش سال بعد رفع شده است.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا با بیان اینکه بودجه این سازمان دو هزار میلیارد تومان است، گفت: با این وجود حجم کارها در قرارداد با پیمانکاران بیش از هشت هزار میلیارد تومان است و سربار شرح وظایف این سازمان است.

وی افزود: در زمان تجمیع این سازمان، امور عمرانی نیز باید سازمان محول می شد اما اینگونه نشد. از لحاظ مادی و معنوی باید پرسنل سازمان عمرانی حمایت شوند. می طلبد که تدبیر ویژه ای برای پرسنل اندیشیده شود که چرا اضافه کاری آنها اضافه کاری واقعی است.

گفتنی است گزارش حسابرسی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز