خبرگزاری کار ایران

سردار موسی کمالی تشریح کرد:

شرایط بهره‌مندی مشمولان از تسهیلات طرح مهارت‌آموزی سربازان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۴۵۵

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح، شرایط بهره‌مندی مشمولان از تسهیلات طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سردار موسی کمالی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان گفت: با توجه به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا بر تربیت و آموزش سربازان در دوران سربازی و رفع معضل بیکاری و دغدغه اشتغال جوانانی که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور در نیروهای مسلح خدمت می‌کنند، از اوایل سال ۹۶ قرارگاه مهارت‌آموزی تشکیل شد و به فعالیت خود ادامه داد. 

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح ادامه داد: برای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه، ۱۲ مشوق از جمله یک ماه کسر خدمت سربازی، یک ماه مرخصی تشویقی، ۶ ماه تعویق اعزام به خدمت، اعطای درجه، بخشش اضافه خدمت، به‌کارگیری به عنوان مربی و کمک‌مربی و اولویت استخدام در نیروهای مسلح، برای سربازان دارای مهارت در نظر گرفته شده است. 

وی افززود: افرادی که قبل از سربازی دوره‌های مهارت‌آموزی را طی کرده و موفق به کسب گواهی شوند، باید برای بهره‌مندی از مشوق‌های فوق تا دو ماه قبل از تاریخ اعزام به خدمت در سامانه سخا ثبت‌نام کنند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با بیان این که گذراندن حداقل ۸۰ ساعت مهارت و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در صورتی که ۲۴۰ امتیاز به‌واسطه کسب مهارت‌های مرتبط با رشته، واحد عملی، کار آزمایشگاهی، تدریس در رشته تحصیلی و … را کسب کنند، می‌توانند از مشوق‌های فوق برخوردار شوند، عنوان کرد: طرح مهارت آموزی جزو ماموریت‌های نیروهای مسلح است که همه سربازان نیروهای مسلح یک مهارت تخصصی و ۵ مهارت عمومی از جمله مهارت کسب وکار، سبک زندگی و … را کسب خواهند کرد. 

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر سرباز بعد از ترخیص از خدمت از تسهیلات وام مهارت‌آموزی بهره‌مند شده‌اند. 

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، کمالی در پایان گفت: امیدواریم با تلاش گسترده دستگاه‌های متولی امر مهارت آموزی در سطح سازمان‌های نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی بتوانیم همه کارکنان وظیفه را تحت پوشش مهارت‌آموزی قرار دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز