خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان راهداری اعلام کرد:

رفع خطر ۴۲۴ نقطه پرحادثه در سال ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۸۵۶

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در سال ۱۴۰۲، ۸۸۷ نقطه پرحادثه شناسایی شد و تا پایان سال قبل، ۴۲۴ عدد از این نقاط رفع خطر شدند و تا پایان امسال نیز بقیه نقاط رفع خطر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت) ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک با حضور سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جعفر حسین، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در محل سالن همایش نورالرضا (ع) ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برگزار شد.

داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این مراسم با بیان این که یکی از ارکان اصلی حل معضلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، هماهنگ کردن همه دستگاه‌هایی است که در این زمینه درگیر هستند، گفت: امیدوارم چنین همایش‌هایی بتواند راهگشای معضلات کشور و تصادفات جاده‌ای و چراغ راهی برای فعالیت دستگاه‌های اجرایی باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تشکیل شورای حمل‌ونقل که نتیجه آن را در نوروز ۱۴۰۳ با توجه انجام و تکالیف با همدلی همکاری بودیم، شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در ایام نوروز سال جاری بودیم. اگر این ساز و کارها به صورت منظم با دستور کار مشخص ادامه پیدا کند، می‌تواند تعامل بیشتری را میان دستگاه‌های همکار در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ایجاد کند و به حل معضلات موجود کمک کند.

وی افزود: مسئولیت وزارت راه و شهرسازی این است که معضلات اصلی در جاده‌های مواصلاتی کشور و عدم تناسب ظرف و مظروف را حل کند؛ به عنوان مثال جاده قم تهران برای سال ۱۳۵۷ است و بعد از سال ۱۳۸۷ این جاده دیگر در سطح سرویس و ترافیک جواب‌گو نیست و باید کاری می‌کردیم، با این رویکرد آزادراه قم تهران ساخته شد. این آزادراه در گذشته فقط پایان هفته‌ها شاهد ترافیک بود، اما الان در طول هفته دارای ترافیک است.

امانی با تاکید بر این که رفع خطر نقاط پرحادثه نیز از دیگر مسئولیت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۸۸۷ نقطه پرحادثه شناسایی شد و تا پایان سال قبل، ۴۲۴ عدد از این نقاط رفع خطر شدند و تا پایان امسال نیز بقیه نقاط رفع خطر می‌شوند. 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: معمولا وقتی یک جاده ساخته می‌شود ، در طول زمان ایجاد دسترسی‌های جدید، اتخاذ برخی تصمیمات محلی و برخی مسائل دیگر، باعث ناایمن شدن نقاط خاصی از آن جاده می‌شود که از آن‌ها تحت عنوان نقاط پرحادثه یاد می‌کنیم که سازمان راهداری موظف به شناسایی و رفع خطر این نقاط در تمام جاده‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در کشور چندین شماره امدادرسانی در جاده‌ها وجود دارد، در صورتی که باید یک تلفن برای امدادرسانی باشد و باقی دستگاه‌ها ذیل آن خدمت کنند، اظهار داشت: یک زمانی مصوب شد شماره ۱۱۰ پاسخگوی مردم باشد و بقیه دستگاه‌ها زیر مجموعه پلیس باشند، اما این‌گونه نشد. همچنین پایگاه‌ها نیز نباید از هم جدا باشند مثلا پایگاه‌های پلیس، هلال‌احمر، راهداری و اورژانس نباید از هم جدا باشد و در دنیا این‌ها تجمیع شده‌اند که از هزینه‌های چندجایی جلوگیری شود و خدمات بیشتر و متمرکزتری به مردم ارائه شود.

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله با اقداماتی که در سازمان راهداری انجام شده است، از شهریورماه ۲ هزار سایت جدید به دوربین‌های جاده‌های کشور اضافه خواهد شد تا در بحث کنترل هوشمند پلیس شاهد کاهش تصادفات باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز